Opration af øjenlåg.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

413 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. oktober 2018

Anonym trådstarter

Hej piger :-) 

Jeg har simpelhen de mest trælse øjenlåg, og det er blevet værre med årene efterhånden. 

I min fars side af familien er det desværre meget normalt at huden over øjenlågene begynder at hænge, min bedstemor fik en opration og min far ville have en, men døde desværre sidste år. 

Nu begynder jeg at få samme problem, huden er ikke begyndt at gå foran øjenene, men altså jeg har hud helt ned til mine vipper, så man kan faktisk ikke se mine øjenlåg, dette er jeg noget træt af, og vil rigtig gerne have fjernet lidt. 

Er der nogle som har været igennem sådan en opration, og hvordan kan man få det igang? 

Skal jeg tale med egen læge først eller? 

Koster det noget, og hvordan foregår det? :-) 

jeg vedhæfter lige et billede af mine øjne, så man selv kan se ;-) 

og som i kan se på billedet, hænger det ene øje lidt mere end det andet, dette er huden som hænger mere i den side

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2018

Birthdaybaby

Jeg synes dine øjne ser almindelige ud. Men! hvis det begynder at genere dit syn, så kan du få bevilliget en operation på statens regning. Ellers skal du selv betale, da der i så fald er tale om en kosmetisk operation. Hvad jeg lige kan google mig til, er det er ambulant indgreb, det tager ca en time pr øje og derefter kan man tage hjem (med selskab, man må ikke køre eller være alene det første halve/hele døgn). 

Det koster ca. 8.500-12.000 pr øje. 

Anmeld Citér

19. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej piger :-) 

Jeg har simpelhen de mest trælse øjenlåg, og det er blevet værre med årene efterhånden. 

I min fars side af familien er det desværre meget normalt at huden over øjenlågene begynder at hænge, min bedstemor fik en opration og min far ville have en, men døde desværre sidste år. 

Nu begynder jeg at få samme problem, huden er ikke begyndt at gå foran øjenene, men altså jeg har hud helt ned til mine vipper, så man kan faktisk ikke se mine øjenlåg, dette er jeg noget træt af, og vil rigtig gerne have fjernet lidt. 

Er der nogle som har været igennem sådan en opration, og hvordan kan man få det igang? 

Skal jeg tale med egen læge først eller? 

Koster det noget, og hvordan foregår det? :-) 

jeg vedhæfter lige et billede af mine øjne, så man selv kan se ;-) 

og som i kan se på billedet, hænger det ene øje lidt mere end det andet, dette er huden som hænger mere i den side

Snak med din læge om henvisning. De tilfælde, jeg har set, som er godkendt til operation, har været noget værre, og det er typisk personer over 40, men der er ikke andet for end at prøve det af, og ellers må du jo selv betale.

Anmeld Citér

19. oktober 2018

Anonym

Mit gæt er det ikke er slemt nok,til at det offentlige vil betale.

Så regn med at du skal i det private.

Der behøver du ikke henvisning fra egen læge.

Anmeld Citér

19. oktober 2018

Anonym trådstarter

Altså de er ret irreterende, jeg skal hele tiden løfte mine øjenbryn når jeg skal læse, ellers for jeg hovedepine  

Jeg er egentlig ligeglad om det var igennem det offentlige eller private :-) Jeg ville bare gerne høre folks erfaringer omkring det, og så hvad det evt kostede? Jeg har ikke noget imod at betale hvis jeg kan vare fri for at altid skal løfte øjenbryn eller være så hævet om morgen at jeg næsten ikke kan se ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.