Datter 7 år sover dårligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

372 visninger
4 svar
0 synes godt om
14. oktober 2018

Anonymor

Jeg er en desperat mor. 

Min datter på 7 år har gennem en længere periode sovet dårligt. Mange aftener kan hun bare ikke falde i søvn. Og så vågner hun ofte om natten og er vågen lang tid af gangen. Jeg føler, at den dårlige søvn går ud over hendes trivsel om dagen, og det er jo ikke så mærkeligt endda.

Hun er ikke ked eller bange, siger bare at hun ikke kan sove. Hvis hun samsover, sover hun dog typisk hele natten. Det kan bare ikke rigtig lade sig gøre, da vi har en baby på 10 mdr der ikke har eget værelse og sover hos os. Og han forstyrrer hende om natten, hvis hun sover hos os. De gange jeg har samsovet med hende, har jeg sovet med hende på en luftmadras, men det dur bare ikke. Jeg sover skidt og den mellemste på 5 bliver jaloux.

Så what to do? Jeg er desperat og grædefærdig. Jeg er startet på et meget krævende job. Når jeg kommer hjem vier jeg al tid og opmærksomhed til ungerne og vi hygger. Det dur ikke hun først sover kl 22-23 stykker. For så har jeg ingen mulighed for at lade op og være mig selv, ingen mulighed for kvalitid med kæresten, ingen mulighed for sex. Værst af alt får JEG for lidt søvn. Jeg skal helst sove senest 21, da jeg står op kl 5, og kan ikke sove før hun sover, da hun kommer rendende.

Hendes dårlige søvn kan ikke umiddelbart kobles sammen med hverken baby eller jobstart. Hun har altid været en sensitiv pige og søvn har altid været et problem,nogle perioder bedre end andre. 

Hjælp! Hvad gør vi! Har fast putterutine  Har prøvet at putte tidligere og senere uden nogen effekt. Det er synd for he de.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2018

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Anonymor skriver:

Jeg er en desperat mor. 

Min datter på 7 år har gennem en længere periode sovet dårligt. Mange aftener kan hun bare ikke falde i søvn. Og så vågner hun ofte om natten og er vågen lang tid af gangen. Jeg føler, at den dårlige søvn går ud over hendes trivsel om dagen, og det er jo ikke så mærkeligt endda.

Hun er ikke ked eller bange, siger bare at hun ikke kan sove. Hvis hun samsover, sover hun dog typisk hele natten. Det kan bare ikke rigtig lade sig gøre, da vi har en baby på 10 mdr der ikke har eget værelse og sover hos os. Og han forstyrrer hende om natten, hvis hun sover hos os. De gange jeg har samsovet med hende, har jeg sovet med hende på en luftmadras, men det dur bare ikke. Jeg sover skidt og den mellemste på 5 bliver jaloux.

Så what to do? Jeg er desperat og grædefærdig. Jeg er startet på et meget krævende job. Når jeg kommer hjem vier jeg al tid og opmærksomhed til ungerne og vi hygger. Det dur ikke hun først sover kl 22-23 stykker. For så har jeg ingen mulighed for at lade op og være mig selv, ingen mulighed for kvalitid med kæresten, ingen mulighed for sex. Værst af alt får JEG for lidt søvn. Jeg skal helst sove senest 21, da jeg står op kl 5, og kan ikke sove før hun sover, da hun kommer rendende.

Hendes dårlige søvn kan ikke umiddelbart kobles sammen med hverken baby eller jobstart. Hun har altid været en sensitiv pige og søvn har altid været et problem,nogle perioder bedre end andre. 

Hjælp! Hvad gør vi! Har fast putterutine  Har prøvet at putte tidligere og senere uden nogen effekt. Det er synd for he de.. 

Det lyder lidt ligesom min den ældste. Han er 10 nu og det går bedre, men ellers har det været som du beskriver. 

Jeg prøvede alverdens. Det hjalp med lidt mindfulnessmusik han kunne falde i søvn til. Men det var ikke altid det duede. Så sad vi hos ham til han sov, men det kunne jo tage alt i mellem en halv time til flere timer. Så vi lavede en aftale om at vi den ene uge sad 30 min, ugen efter 25 min osv. ned til et kvarter. Det endte med at han kunne nå at falde i søvn på et kvarter. 

Jeg tog alt skærmtid fra ham inden sengetid, dvs. efter aftensmad. Vi læste, talte, gjorde narklar og så godnat. 

Anmeld Citér

14. oktober 2018

Tip!

Min søn lytter ofte til søvn meditation for at få ro. 

Har hørt ret meget godt om natbjørnen tjugga, som er lavet af pædagog Emilie Melgaard. Tjugga støtter børn i at falde i søvn.. 

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Carina:-)

Min datter er godt nok 10 .

Men har altid været sådan i meget længe perioder. 

Her hjælper det også kun at Samsove. 

Vi har Inv. I en stor seng med plads til hende os og lillebror.

Hun får nærhed og tryghed ved at ligge tæt.

Her dyrker vi sex andre steder end sengen.  

Vores aftale er at imellem 20 og 23 er der voksentid .

Hun bliver i sengen fordi hun ved jeg kommer ved 23 tiden. 

Det har giver ro og når hun trives trives hele fam.

Jeg siger ikke Det Her løsningen for jer for man skulle kunne lide at Samsove for st det fungerer.

Men kunne en madras ved siden af sengen være en mulighed?

Så Dan at du kan stikke e  hånd ned når hun er urolig.

Det er rocker hårdt når man ikke får den søvn man skal have så forstår godt du har det skidt.

Måske sp fra skolen skal indover?

Men ja her har det eneste der har virket at opfylde hendes behov. Men det skal jo også fungere for dig.

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Skouboe

Min ældste hører ofte godnat meditation, søg på Youtube, der findes en masse forskellige. Nogle dage mediterer vi, så er det mig, der fortæller en falde-i-søvn historie.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.