Ansat på en synkende skude

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

551 visninger
5 svar
0 synes godt om
13. oktober 2018

Anonym trådstarter

Jeg går og har meget ondt i maven. Jeg har fået job for kort tid siden  som jeg er startet på. Jeg er nyuddannet og det er mit første job, et vikariat. Min arbejdsplads står over for en stor flytning, og der er kæmpe krise. Så har jeg ikke sagt for meget, men måske nogen kan regne ud hvad det drejer sig om. 

Flytningen kommer til at betyde meget ringere arbejdsmiljø for os ansatte, og de ansatte er i forvejen presset massivt. På min afdeling er der lige nu 3 sygemeldte, og 1 har allerede sagt op pga den forestående flytning. I den korte tid jeg har været der, har jeg også bemærket hvor bemærkelsesværdigt mange der har sygedage.

Måske ville nogen sige, hold ud, det er bare et vikariat. Men det er et vanvittigt hårdt miljø at komme ind i. Jeg var advaret om flytningen da jeg blev ansat, at tingene ville blive kaotiske. Men jeg var ikke klar over omfang og sværhedsgrad og forringelserne af arbejdsmiljøet. Det reklamerede de ikke lige med til samtalen. 

Men det betyder der er dårligt humør på afdelingen. Alle pauserne bliver brugt på klager og negativitet. Og jeg bebrejder IKKE mine kollegaer, jeg kan virkelig godt forstå dem. Det er bare hårdt at stå i som ny, især nyuddannet. 

Dertil oplever jeg der er manglende tid til oplæring, og den stilling jeg er ansat i er komplekst arbejde som der er behov for ordentlig træning i. Jeg har skam været opsøgende, men får halve svar eller bliver afvist i døren fordi de ikke har tid. Igen bebrejder jeg ikke mine kollegaer, deres tunge byrde mangedobles jo, fordi de skal tage over for de sygemeldte. Og der er mange nye.