Hun vil ikke sove - dejavu :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.084 visninger
3 svar
2 synes godt om
13. oktober 2018

HBV

Hej alle 

Søger råd og vejledning til hvad jeg skal/kan gøre. . 

Min datter på sølle 6 uger er begyndt at sove ad helvede til. Det er tiltaget over de seneste uger og minder nu om de første to år af min søns liv  han er et rigtig ørebarn og været meget plaget af det de første 2 år af hans liv. 

Sagen er den, at det kan være flere ting der spiller ind og jeg ved ikk hvor jeg skal begynde ..

Overstimulering kan det helt klart være. Hvordan skærmer jeg hende bedst muligt ? Vi er kun ude og handle når hun sover, har ikke været til sociale arrangementer osv. Forsøger at holde det stille herhjemme men med en stor dreng, er det naturligvis ik altid muligt. 

Ørerne.   Har man tjekke det nu allerde ? Må jeg forsøge at give panodil ? 

Jeg givet hende bioGaia dråber og kolicin bifibaby. Biogaia siden 2 ugers alderen og kolicin fra 4-5 ugers alderen. Kan en baby få for mange mælkesyrebakterier?   hun gylper ret ofte men har lidt effektaf det. Gylper dog stadig en del. Afførings frekvensen er  aftaget da jeg startede op på kolicin men ved ik om det bare er tilfældigt. Nævnte det for lægen til 5 ugers us og han sagde bare at hun trivedes og viste mig graferne for vægt og længde 

På de helt slemme dage sover hun 5-10 min 4 x om dagen. Ellers er standard at vågne efter 30 min. Ved godt at det passer godt med et spædbarns søvncyklus men jeg har meget svært ved at bringe hende videre i søvnen, det lykkes kun en sjælden gang og som oftest så kun når hun ligger på min mave.

Jeg er i vildrede og ret ked af det.  Frygten for at det gentager sig igen,  gør mig bange og til tider modløs. 

Er der nogke af jer der kan give sit besyv med ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2018

EKAB

Profilbillede for EKAB

Rooolig! Jeg kan næsten mærke igennem skærmen hvor stresset du er. 

Det reagerer baby helt sikkert på! Hun er helt ny, og er i en symbiose med dig lige nu. Ro på mor. Få far til at gå en lang tur med hende, så du kan få sovet og få noget mad og overskud. 

Hvis det forsætter med dårlig søvn, så kontakt ørelægen, tag forbi en kiropraktor og prøv at stop med alle de tilskud. Så kan du starte op på dem igen én af gangen, så du kan finde synderen, hvis den dårlige søvn skyldes det!

Anmeld Citér

13. oktober 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
HBV skriver:

Hej alle 

Søger råd og vejledning til hvad jeg skal/kan gøre. . 

Min datter på sølle 6 uger er begyndt at sove ad helvede til. Det er tiltaget over de seneste uger og minder nu om de første to år af min søns liv  han er et rigtig ørebarn og været meget plaget af det de første 2 år af hans liv. 

Sagen er den, at det kan være flere ting der spiller ind og jeg ved ikk hvor jeg skal begynde ..

Overstimulering kan det helt klart være. Hvordan skærmer jeg hende bedst muligt ? Vi er kun ude og handle når hun sover, har ikke været til sociale arrangementer osv. Forsøger at holde det stille herhjemme men med en stor dreng, er det naturligvis ik altid muligt. 

Ørerne.   Har man tjekke det nu allerde ? Må jeg forsøge at give panodil ? 

Jeg givet hende bioGaia dråber og kolicin bifibaby. Biogaia siden 2 ugers alderen og kolicin fra 4-5 ugers alderen. Kan en baby få for mange mælkesyrebakterier?   hun gylper ret ofte men har lidt effektaf det. Gylper dog stadig en del. Afførings frekvensen er  aftaget da jeg startede op på kolicin men ved ik om det bare er tilfældigt. Nævnte det for lægen til 5 ugers us og han sagde bare at hun trivedes og viste mig graferne for vægt og længde 

På de helt slemme dage sover hun 5-10 min 4 x om dagen. Ellers er standard at vågne efter 30 min. Ved godt at det passer godt med et spædbarns søvncyklus men jeg har meget svært ved at bringe hende videre i søvnen, det lykkes kun en sjælden gang og som oftest så kun når hun ligger på min mave.

Jeg er i vildrede og ret ked af det.  Frygten for at det gentager sig igen,  gør mig bange og til tider modløs. 

Er der nogke af jer der kan give sit besyv med ? 

De første 3-4 måneder sov mine drenge kun i mine arme. Først derefter begyndte han at sove 3-4 lure om dagen. Jeg tænker at der ikke er så meget at gøre hvis han han sover bedst tæt på dig. Jeg havde en god vikle som han lå i meget af tiden. Han sov meget godt i voksipose.  Har du prøvet det? 

Anmeld Citér

13. oktober 2018

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Læg dig godt tilrette med hende i sengen eller sofaen og lad hende ligge på dit bryst, hvis hun kan sove længere sådan. Altså hvis du vil  Sådan tilbragte vi de første 2-3 mdr, når hun ikke lige blev vippet i slyngevuggen. Far tog sig mest af storebror i den periode. 

Har du prøvet at gå nogle lange ture med barnevognen?

Måske prøv at stresse lidt ned. Det er jo langt fra sikkert, at hun får problemer med ørerne, selvom jeg selvfølgelig godt kan forstå, det bekymrer dig. Det er også ganske normalt at små bebser sover meget afbrudt. Måske vågner hun, fordi hun leder efter dig, din varme og trygge favn.

Hvorfor får hun så “mange” mælkesyrebakterier? Forebyggende eller har hun døjet med noget? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.