Hvad koster det at have barn på en friskole?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.003 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. oktober 2018

Anonym trådstarter

Vores pige går stadig kun i dagpleje. Men vi har allerede nu overvejelser om hvor vidt hun skal gå på byens friskole eller den kommunale skole. 

Der er plusser og minusser ved begge, som jeg ser det. Vi skal dog beslutte os i løbet af det næste års tid, for alt efter hvilken skole vi vælger, skal hun i den børnehave der hører til skolen vi vælger.

Jeg har kigget på friskolens hjemmeside, og der står intet om prisen. 

I der har børn på fri skoler, hvad giver i pr mdr?

Og jer hvis børn, går på mindre fri skoler, ser i det som et minus at der ikke er mange elever? Her tænker jeg nok mest når de kommer op i de lidt større klasser. 

På forhånd tak for svar.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2018

Øboen

Hej, 

Du biver nødt til at kontakte skolen og spørge om deres priser på skolegang og SFO. 

Forskellen på priserne på fri/privatskoler kan svinge meget alt efter om man bor midt i en storby eller ude på landet, nogle steder har de madordning med i prisen osv. Så det er umuligt at sammenligne uden et grundlag. 

Her i Odense skal vi af med lidt over 3000 i mdr for skole og SFO hvis vi vælger fri/privat. Men bare i vores nærområde er der 1-300kr forskel på de forskellige skoler. Køre du 20km ud på landet koster en friskoleplads inkl SFO 2500. 

Anmeld Citér

10. oktober 2018

Anonym

Min datter skal gå på privatskole i Slagelse. Den koster ca 1000 kr om md. Så kommer SFO oveni. Den koster 670-1250 alt efter hvor mange timer de er der. 

Anmeld Citér

10. oktober 2018

AlwaysAno

Vi bor på Fyn. Her koster friskolen det samme som en fuldtids SFO plads i folkeskolen- og man skal ikke betale for SFO oveni på friskolen så det koster ikke ekstra. Derfor er der også rift om pladserne og selvom mine blev skrevet op allerede ved fødslen står de på ventelisten. 

Jeg synes det er et ENORMT plus med færre elever. Der er også meget mere tid til den enkelte elev i klasserne når lærerne kun har 18 elever fremfor 28. ☺️☺️

Anmeld Citér

10. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Vores pige går stadig kun i dagpleje. Men vi har allerede nu overvejelser om hvor vidt hun skal gå på byens friskole eller den kommunale skole. 

Der er plusser og minusser ved begge, som jeg ser det. Vi skal dog beslutte os i løbet af det næste års tid, for alt efter hvilken skole vi vælger, skal hun i den børnehave der hører til skolen vi vælger.

Og jer hvis børn, går på mindre fri skoler, ser i det som et minus at der ikke er mange elever? Her tænker jeg nok mest når de kommer op i de lidt større klasser. 

På forhånd tak for svar.

Vores friskole er billigere med skole+SFO end den kommunales SFO alene.

Vi betaler fuld pris for dyreste plads, halv pris for nr. 2 - og så er nr. 3 og nr. 4 gratis.

Vi betaler ialt 4875 kr i måneden for 1 x børnehave (fuld forplejning og vanteordning), 3 x skole (med fuldtids-SFO og eftermiddagsmad).

Anmeld Citér

10. oktober 2018

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vores søn går på friskole, hvilket koster 1.250kr for skole delen og 800kr for SFO. 

Folkeskolen ville være gratis men SFO koster 1.794kr

Så privatskolen hos os koster 256kr mere end hvad det kommunale tilbud koster. 

Men ring og undersøg det for den skole i har et kig på 

Anmeld Citér

10. oktober 2018

Anonym

Vi giver, inde midt i Odense, ca 3300 for friskole, fuldtid sfo og fuld forplejning fra morgen til eftermiddag. Det er 500 for mad, ca 1260 for skole og ca 1570 for fuldtids sfo (altså både morgen og eftermiddag). 

Anmeld Citér

10. oktober 2018

Rtjm05

Vi skal 870 kr for første barn, 670 kr for nr og 570 for r 3 + børn, sfo koster 800 kr..... Jeg kan ikke lige huske hvad børnehaven koster, men det er mindre end den kommunale...... Jeg ser det som et kæmpe plus at der er færre elever i en klasse 

Vi har 3 børn der skal igennem børnehave og skole 

Anmeld Citér

10. oktober 2018

Carina:-)

Midt Herning den vi har valgt giver vi 1000 for og så 700 for SFO  de andre i nærheden er nogenlunde samme prisleje. En var billigere men til gengæld flere børn i klasserne   vores er 20 pr klasse og det var en ting vi vægtede højt.

Anmeld Citér

10. oktober 2018

Ena

Anonym skriver:

På forhånd tak for svar.

Vi giver i Aarhus-området 2900,- inkl. SFO og to måltider. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.