Fuld forældremyndighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.011 visninger
7 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. oktober 2018

Anonym trådstarter

Hvor meget skal der til for at få den fulde forældremyndighed? 

Faren til min pige på 3 måneder kører psykisk på mig og behandler mig rigtig grimt. Jeg er ved at falde fuldstændig fra hinanden, og ville ønske jeg ikke behøvede at skulle have kontakt med ham. Han har ikke set sin datter i en måned, hans eneste ønske er at ramme mig. Kan ikke holde det ud og det går ud over min datter. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2018

300515

Det er i hvert fald ikke nok. Desuden betyder fuld forældremyndighed ikke, at barnet mister sin ret til sin far. Der er stadig ret til samvær, selvom du har fuld forældremyndighed. 

Anmeld Citér

5. oktober 2018

LSS

Anonym skriver:

Faren til min pige på 3 måneder kører psykisk på mig og behandler mig rigtig grimt. Jeg er ved at falde fuldstændig fra hinanden, og ville ønske jeg ikke behøvede at skulle have kontakt med ham. Han har ikke set sin datter i en måned, hans eneste ønske er at ramme mig. Kan ikke holde det ud og det går ud over min datter. 

Det der er ihvertfald ikke nok. Der skal langt mere alvorlige ting til. Jeg var for år tilbage i retten omkring fuld forældremyndighed, jeg fik den ikke selvom jeg oplevede værre ting end hvad du beskriver her. Heldigvis for mig endte han efterfølgende at give mig den selv.

Og som en anden skriver så betyder fuld forældremyndighed ikke at du nødvendigvis ikke kommer til at have kontakt med manden. Fx ift samvær osv når/hvis den tid kommer, så skal i kunne snakke sammen.

Fuld forældremyndighed indebære fx at du ene og alene kan vælge skole og at du ikke behøver hans godkendelse / underskrift ift ting omkring barnet. Min ene dreng er lige blevet opereret og der spurgte lægen om jeg havde forældremyndigheden alene for ellers ville de skulle have accept fra den anden forælder også for at kunne operere.

Hvis det er slemt og han chikanere dig så overvej at gå til politiet? ❤️❤️

Anmeld Citér

5. oktober 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Fuld forældremyndighed ændrer ikke på hans ret til samvær med barnet. 

Det eneste det har betydning for er at fu kan tage nogle beslutninger udenom han - pas, skolevalg m.m. 

Anmeld Citér

5. oktober 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

I statsforvaltningen er det fuldstændig ligegyldigt hvordan far er overfor mor - det handler om hvordan far er overfor sit barn. Tro mig, jeg har lige været igennem hele møllen med en veninde, hvor far også kørte psykisk hårdt, endda kom led trusler og røg masser hash. De er ligeglade så længe far opfylder sin rolle som far overfor barnet. 

Selvom du ville få fuld forældremyndighed vil der stadig skulle have samvær med baby, samværet mellem far og barn og samarbejdet mellem jer som forældre er rimelig ens ligemeget om I har fælles forældremyndighed eller ej. 

Anmeld Citér

5. oktober 2018

Anonym trådstarter

Jeg ved godt han stadig har ret til samvær, men jeg ville ikke behøve kontakte ham hver gang jeg skulle tage nogle beslutninger. 

Jeg forstår godt at det udelukkende har betydning hvordan han behandler sit barn. Jeg mener så bare at han skader sit barn ved at forsøge alt hvad han kan at ødelægge barnets mor. Og det er nok det jeg synes er så frustrerende og som jeg ikke forstår han kan få lov til. 

Men tusind tak for jeres svar. 

Anmeld Citér

6. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Da jeg var i retten for at få fuld forældre myndighed over 3 af mine børn fik jeg den 

faren drak tog stoffer og havde lavet overgreb på min ældste datter samt nægtet at give mig tilladelse til at tage hende med til psykolog kørt fuld med dem var voldig og meget mere 

Men han måtte stadig havde samvær overvågede hvis han overholdt nogle vilkår som var rene urin prøver

tlf opkald i de uger han ik skulle se dem og meget mere 

Men dem overholdte han ikke børnene så ham ikke i 2 år

så kommunen ophørte hans samvær og faren gjorde selvmord 

det jeg vil sige med min ulykkelige historie så er det selvom man mister forældremyndigheden så mister man ikke retten til at se sit barn der skal meget til 

Anmeld Citér

10. oktober 2018

Anonym

Man kan jo godt sige at far rammer barn ved at ramme mor. Men at far og mor ikke kan sammen kan og bør ikke være nok til at miste sine rettigheder som far. Så ville man jo altid kunne opråbe sig at far kører psykisk på en og få sin vilje. 

Prøv at vende den om. Hvad hvis far opråbte at DU kørte ham psykisk ned og derfor fik han bopæl og myndighed? Ville du syntes det var fedt?

godt være det ville være bedre for DIG ikke at  skulle have fars ret som far med på råd men det er jo i dit tarv og ikke nødvendigvis barnet. 

I statsforvaltningen vil svaret være at ingen har sagt det skal være nemt for moren. Det er et vilkår de vokse må leve med og få løst. Husk han er far og altså en du må lære at samarbejde med resten af livet

Jeg tænker at der måske også kan være andre grunde til hans adfærd. Hvis han føler sig sat 100% ud af hans barns liv så kan han jo gøre sig besværlig for at føle at han også har noget at skulle have sagt. Kort sagt at han via beslutninger kan føle sig som far og som en med indflydelse. Har du prøvet at give ham lidt mere indflydelse? Det hjalp for min veninde med hendes Eks. Jo mere hun lukkede ham ude jo mere besværlig var han. Da hun indvolverede ham mere og respekterede hans vigtigt rolle og mening så vendte han 100% og samarbejdet er i dag super. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.