Hvornår glemmer baby sin far?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.379 visninger
3 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. september 2018

Anonym trådstarter

Jeg er alene med min datter på 2 måneder. I starten kom hendes far på besøg 4-5 gange om ugen, men nu har han trukket sig lidt. Da jeg ikke havde hørt fra ham en uge kontaktede jeg ham og han var her en times tid. Nu er der igen gået en uge og han har stadig ikke vist initiativ til at besøge hende. 

Hvor længe går der før hun ikke kan kende sin far? Hvor regelmæssigt skal han komme før de opbygger en relation? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2018

ErDuHerIkkeSnart

Den slags kan næppe sættes på formel - og det er jo ikke sort/hvidt som i at man enten “har en god relation” eller “ingen overhovedet”. Mit bud er, at et spædbarn på 2 måneder ikke knytter sig synderligt til person, det kun ser en times tid hver anden uge... 

Men - mere interessant end at tælle timer er det vel, at finde ud af hvorfor far ikke interesserer sig for sit barn. Har I samme forventninger til det forhold han skal have til barnet? Hvad forestiller han sig selv? Hvis ansvar er det?

Du kan jo ikke tvinge nogen til noget... 

Anmeld Citér

29. september 2018

Anonym

Så lille en baby glemmer lyn hurtig,derfor anbefales det også,at samværet er  nogle timer 2-3 gange om ugen.

Anmeld Citér

29. september 2018

Rosa-Sophia

Kan det være noget med, at han måske synes, at det er besværligt at besøge barnet hos dig, når I ikke er et par mere? Ikke, at det godtgør at han bliver væk, for samværet skal jo starte et sted. Men er det muligt at tale med ham om det, at de mange besøg er med til at styrke tilknytningen og gøre baby tryg ved ham, så at de på sigt kan have samvær hos ham alene? Eller føler du slet og ret, at det der er på spil er, at han ikke har interesse i at være en del af barnets liv?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.