Jeres erfaringer med måltidskasser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2018

Maricella

Profilbillede for Maricella

Vi har prøvet aarstiderne, simple feast og kokkens hverdagsmad.

Alt er klart mere dyrt end at stå for det selv, men det er jo en prioriteringssag

Pt skifter vi mellem kokkens hverdagsmad og simple feast (her er maden mere eller mindre lavet på forhånd og skal bare varmes og laves lidt tilbehør)

Min mand er ikke begejstret for vegansk mad (jeg synes det er lækkert!) Jeg hader til gengæld at retterne er bygget op om kød med kokkens hverdagsmad. Sidstnævnte er bare heller ikke særlig spændende og tit smager det ikke rigtig af noget. 

Så vi pønser på at hoppe tilbage til aarstiderne og så lave maden selv -evt en kasse, hvor der både er vegatardage og køddage

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg synes måltidskasser er alt for dyre. Jeg vil hellere bruge 2,5 time lørdag fx, på at få lavet en madplan for ugen og købe det ind. Så er der til hele ugen og ikke kun de 4-5 som en kasse ofte er til. Og det er langt billigere. 

Jeg forstår udemærket man ikke magter at stå ig tage stilling til mad hver dag, derfor er min løsning madplan  

Anmeld Citér

26. september 2018

L-mor

Jeg lægger madplan en gang om ugen og køber ind og får leveret hos Coop. Jeg bruger ca. 45 min om ugen på madplan og indkøb. Coop har opskrifter på hjemmesiden, hvis man savner inspiration. 

Anmeld Citér

26. september 2018

Lje

MorTil2Ugler skriver:

Jeg står i den situation hvor jeg synes det er en smule stressende at skulle finde ud af hvad vi skal have til aftensmad hver dag, samtidig med det også er mig der skal stå for vores madindkøb, så vi overvejer nu måltidskasser. 

Jeg har siddet og kigget lidt igennem mulighederne på nemtmåltid.dk hvor jeg har prøvet at  link slettet. der passer til vores lille familie  - Her er der virkelig mange muligheder, og jeg ved ikke rigtig hvilken leverandør jeg skal satse på at starte ud med. Er der nogle der kan anbefale nogle eller har gode/dårlige erfaringer med nogle typer af måltidskasser? 

På forhånd tak  

Mvh
Jeannie

Vi skifter ml. Skagenfood og Aarstiderne. Vi får levering til 4 dage én gang om ugen. Skagenfood har virkelig lækre fisk (vi kører primært Go Green eller vegetar) mens de har for få grøntsager. Der er tit frugt med som en salat. Omvendt er Aarstiderne virkelig gode på grøntsagerne. Der er bare meget (virkelig meget) kål i perioder. Og stegt spidskål*mange kommer til at kede mig. Derfor skifter vi mellem dem.

Vi får leveret varer fra Coop.dk og jeg har set, at de endelig har fået en økologisk madkasse. Så den prøver vi nok af snart. 

Vi vælger måltidskasser pga. det er nemt. Jeg gider ikke madplaner, jeg skal tage stilling til. Heller ej bruge 2 timer af min weekend/en aften på at handle, så derfor får vi varer bragt til døren. I måltidskasserne er alt afmålt, det er varierende, det er økologisk, det bliver bragt til min dør og alt til måltidet er med.  

Vi bruger 25/30 minutter på at lave maden. Fra bunden. En gang i mellem er der længere tilberedningstid og så planlægger vi efter det. 

Fælles er, at både Skagenfood og Aarstiderne har virkelig god kundeservice. 

Vh. 

Anmeld Citér

26. september 2018

FruK

Vi får fra aarstiderne 3 dage hver uge. Den uge hvor vi er to voksne og en 5-årig, som alligevel kun spiser pasta og ketchup, får vi low carbkassen. I modsatte uge hvor vi også har en teen, får vi børnefamiliekassen.

Det er nok dyrere end hvis vi selv købte ind til aftensmad, til gengæld har vi mindre spild - ting der smides ud fordi vi ikke får det brugt, og mindre impulskøb fordi vi ikke handler så tit.

vi fpe mere varieret - og sundere - kost end hvis vi selv skulle finde på. Og nogle dage hvor vi måske ellers var hoppet på fast food, gør vi det ikke fordi maden og opskriften ligger klar. Det er nemt - og lækre retter. Og det giver os god inspiration til resten af ugen.

Anmeld Citér

28. september 2018

Sommerbarnet

Vi køber fra Nemlig.com, hvor vi laver en byg-selv-kasse. Vi køber mad til 5 dage, men har til 7 dage, hvor to af dagene står på rester. 

Det er dyrere for os (2 voksne) at købe måltidskasse, men vi var virkelig kørt død i aftensmad, altid de samme 10 retter, og ofte junk og/eller nemme løsninger. Vi har gjort det i 2 måneder nu, og regner med at fortsætte til nytår, på den måde får vi opbygget en spændende mappe med opskrifter, men vi ender nok stadig med at bestille råvarerne med levering - ingen af os kan finde tiden og overskuddet til at handle ind. 

Anmeld Citér

29. september 2018

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vi har prøvet årstidernes måltidskasser af flere omgange herhjemme. 

Men vi blev træt af at grøntsagerne gik igen hele tiden og at retterne var for eksotiske og så havde vi udfordringer med at vi simpelhen ikke fik lavet alle retterne, da der ikke er plads til spontane ting som at man spiser hos venner og familie. 

Vi har så købt appen der hedder mad for fattigrøve, der kommer madplner hver uge og en komplet indkøbsliste og så er den mega billig og det er retter der er lækre for familien og varieret. Så den app han klart anbefales. 

Jeg køber ind hver søndag og så er der mad til hele ugen, appen har en ugentlig rugbrødsdag og en ugentlig festedag hvilket gør ugen fleksibel, da resterne kommer fra fryseren af ugens retter der var til overs og rugbrødsdagen kan springes over da vi spiser rugbrød til madpakke også. 

Anmeld Citér

5. oktober 2018

Lotte_vandmand

Vi har været lidt afhængige af måltidskasser de seneste par år. Jeg synes virkelig, at det er et smart koncept og passer perfekt til os som børnefamilie. Vi startede egentligt, da vi fik vores første søn 

Vi har længe kørt abonnement på Aarstiderne, men har faktisk fornyligt skiftet ud med Nemlig. Det er mega smart, at man kan klikke forskellige retter af fra forskellige måltidskasser. Så er man sikker på, at det hele er noget, som man kan lide 

Det er som regel min mand, der laver maden. Så sidder min søn i sit bolde bassin og leger rundt. Mega hyggeligt :-) Når han bliver større, skal han helt sikkert lave maden med os. Det tager jo ingen tid, når man får ingredienserne og opskrifterne serveret på den måde.

Anmeld Citér

22. november 2018

MorNana

Vi har prøvet flere af dem, og nogle af dem har også være gode, særligt dem der ikke var totalt helse-agtige, men udfordringen er prisen synes jeg. Det er altså dyrt for en lille familie.

Anmeld Citér

24. november 2018

FruK

Vi har haft årstiderne over 1år nu og er meget tilfredse.. Meget grønt og varieret.. Og rigtig god service hvis noget mod forventning ikke er som det burde.. 

Det samme her! 

Retnemt har vi også haft -og været meget tilfredse. Her kan man selv vælge retter og ændre før levering i deres app - så mand ikke behøver køre med en fastsat kasse hver uge.  Stor fordel. Lige nu foretrækker vi dog årstiderne fordi de har en low carb kasse, og pga økologien.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.