Fejl på lønseddel...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2018

Tommelise

Selvfølgelig skal du kontakte din arbejdsgiver. Jeg kan slet ikke forstå, at du er i tvivl.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2018

nemisis

Profilbillede for nemisis

Ha du ikke også noget restferie som du ikke har kunne afholde under din barsel, som er overført? De skal vel også fremgå af det samlede ferieregnskab. Jeg havde da 3 uger tilbage fra ferieåret før, som blev overført til efter barsel. Så det ville jeg lige tjekke i samme omgang

Anmeld Citér

25. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hejsa..

Jeg har været på barsel og derefter 1 måneds ferie, og skal nu starte på job igen d. 1.

Det er sket det, at jeg har fået min lønseddel fra min arbejdsgiver idag. Og der er der ikke trukket for den ferie (med løn) som jeg har afholdt nu den seneste måned.

Det er ret mange timer.. 200 næsten.

Men jeg har kun 4 dage dage tilbage, hvus jeg får dem til at rette det. Hvilket faktisk slet ikke var det jeg havde regnet ud da jeg planlagde al den ferie. 

Jeg kan ikke finde de papirer med min barsel og de aftaler jeg har lavet med min chef. 

Jeg snakkede med ham i sidste uge, og der sagde han også at jeg havde nok meget ferie og vi skulle planlægge hvordan jeg ville bruge det.

Skal jeg ringe og fortælle dem at de har lavet en fejl? 

Det er virkelig fristende at lade være, også holde det løbende. Men Det er jo også rimelig meget snyd?? Og vel strafbart? 

Kan bare ikke forstå hvordan det kan blive til at jeg kun har 4 dage tilbage..

Men ved jo også at jeg nok må ringe og informere dem om deres fejl.

Det bliver jo opdaget på et eller andet tidspunkt, og så skal du tilbagebetale værdien af 200 timer.

Anmeld Citér

25. september 2018

Anonym

Vil sige det. Tænker i værste fald man kan blive meldt for bedrageri hvis man skjuler det og ikke er ærlig .... 

Anmeld Citér

25. september 2018

Babilooo

SØS skriver:

Jeg forstår ikke? Du bliver jo ikke trukket i løn, når du holder ferie med løn - så dette r da ikke en fejl? Derimod skal resterende feriedage med løn nedskrives med de afholdte dage, men de fremgår da ikke af din lønseddel?

Har aldrig haft en lønseddel hvor det ikke har stået der... altså hvor mange dag ferie jeg har afholdt og har tilbage

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.