Revalidering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

328 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. september 2018

Anonym trådstarter

Er her nogen med erfaring ift revalidering? Jeg har ødelagt mit knæ og netop fået vurderet skadens omgang til 10% men grad. Jeg er plaget af smerter hver dag i mit nuværende virke. Jeg arbejder fuld tid, men fysisk er jeg snart nået dertil hvor jeg må overveje andet. Jeg har efter operation, sygemelding og genoptræning været i job i 4 mdr (inkl ferie osv) men jeg kan ikke klare det - det er for hårdt for knæet. 

Kan man søge revalidering når man ER i job? Hvordan står jeg stillet ift at jeg allerede har en méngrads vurdering? Hvordan og hvor søger man råd, vejledning osv? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2018

Tommelise

Du skal have fat i kommunen. Tal med en sagsbehandler.

Anmeld Citér

24. september 2018

nemisis

Profilbillede for nemisis

Man kan altid henvende sig og søge, men der er mange ting der skal tages højde for, så det er svært at sige hvordan du er stillet. 

Først skal det vurderes om du er i målgruppen. Det kan være svært når du er i job og magter ordinær beskæftigelse. Din arbejdsevne skal nemlig være dokumenteret nedsat, hvilket ofte kræver både indhentning af lægeligt, samt din nuværende erhvervssituation, så her vil du sandsynligvis blive vurderet udemfor målgruppen. Har du uoverkommelige smerter, så synes jeg du skal sygemelde dig, evt. Deltid. Så står du også bedre ift revalidering. Når man har vurderet om arbejdsevnen er nedsat, skal man vurdere om det er den hurtigste vej til selvforsørgelse. Det betyde at man vil kigge på om di besidder faglige kvalifikationer du kan anvende på arbejdsmarkedet, dvs har du engang siddet på kontor eller arbejdet med kundeservice kan man pege på at du har de relevante kompetencer til at søge andet arbejde. Til sidst skal man se på om planen er realistisk. Der er altså mange ting i spil☺ 

Du kan få råd og vejledning hos din fagforening, samt i jobcenteret i din bopælskommune.

Held og lykke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.