7 dage gammel, kun haft første afføring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2018

JC2014

Profilbillede for JC2014

Det er rigtigt at der for amme-babyer godt kan gå lidt tid imellem at de har afføring, men når de er så små stadigvæk skulle det helst komme lidt oftere. Er han blevet vejet igen efter fødslen? Det kan (men behøver selvfølgelig ikke at være) et tegn på at han måske ikke helt får det at spise som han har brug for.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2018

Anonym trådstarter

JC2014 skriver:

Det er rigtigt at der for amme-babyer godt kan gå lidt tid imellem at de har afføring, men når de er så små stadigvæk skulle det helst komme lidt oftere. Er han blevet vejet igen efter fødslen? Det kan (men behøver selvfølgelig ikke at være) et tegn på at han måske ikke helt får det at spise som han har brug for.

Han er blevet vejet 3 gange siden fødslen og han tager på som han skal.  Nu er han kommet af med en ordentlig omgang natten til mandag og på trods af det, havde han stadig taget 35 gr på om dagen siden SP var på besøg sidst og ifølge SP er alt fra 25 gr om dagen helt perfekt. Han er åbenbart bare en dreng der ikke laver stort særlig tit. 

Anmeld Citér

26. september 2018

Anonymor

anonym12 skriver:

Kan du forsøge at amme oftere? hver tredje time er ikke meget for sådan en lille størrelse. Ammebørn under 6 uger skal helst have afføring hver dag, når de er over 6 uger, så må der gerne gå længere tid. Er der gode tunge tissebleer? Har i givet erstatning (bare for om det kan være det der stopper systemet? Tager baby på?

Minimum hver tredje time var nu også det, som vi fik anbefalet, da vi var indlagt på neonatal med min søn, og han var endda syg. Så de sagde, ikke sjældnere end hver 3. Time. Hver 3. Time var helt super, men oftere var også fint. 

Anmeld Citér

27. september 2018

NosaNosa

Jeg har ikke lige læst alle kommentarerne. 

Jeg vil blot fortælle at vores datter heller ikke havde afføring. Hun fik MME og alle sagde til os at så skal de skide hver dag. Der gjorde vores pige sørme ikke. Og hun var ikke generet

Det er først nu hvor hun er over 1 år hun er begyndt at skide dagligt. 

Anmeld Citér

27. september 2018

Anonym trådstarter

NosaNosa skriver:

Jeg har ikke lige læst alle kommentarerne. 

Jeg vil blot fortælle at vores datter heller ikke havde afføring. Hun fik MME og alle sagde til os at så skal de skide hver dag. Der gjorde vores pige sørme ikke. Og hun var ikke generet

Det er først nu hvor hun er over 1 år hun er begyndt at skide dagligt. 

Tak for dit svar. Han er kommet af med afføring nu. SP og barselsklinikken har konstateret og noteret at han bare ikke er et barn der laver særlig tit. Og han stor trives, så jeg er mere rolig nu.  Man kan bare ikke putte mennesker ned i kasser, det ikke altid de passer deri.. 

Anmeld Citér

27. september 2018

anonym12

Anonym skriver:

Hver 3 time er anbefalingerne fra barselsklinikken og SP og passer derudover med hvornår han slv meldte sig 

Der kom en stor omgang nattenntil mandag, uden besvær.. så alt er godt, han var selvfølgelig i trivsel, tog/tager på som han skulle/skal og har gode tissebleer og har slet ikke været generet, barselsklinikken og SP har begge nu konstateret at han nok bare er sådan en baby der ikke laver stort så ofte og det er helt normalt.. så længe han trives. Og hallo.. skal ikke brokke mig over færre lorte bleer.. 

Dejligt han tager på og trives. Det anbefales at amme når baby melder sig, uanset hvor ofte han melder sig (hvilket det lyder til at du gør) og ikke at skema amme.  Når der ikke var info omkring at han tog på/havde tunge tissebleer, så lød som noget du skulle være obs på, da babyer gerne skulle have afføring ofte i starten. Så kunne det godt være et tegn på at han ikke fik nok (hvis der var manglende tissebleer og ingen vægtøgning). 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.