Jordmoder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

428 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. september 2018

Anonym trådstarter

Hej alle sammen herinde.

Jeg har lige et spørgsmål ang. uddannelse, nu er jeg uddannet Social -og sundhedsassistent og jeg har over et længere stykke tid rigtig godt kunne tænke mig at uddanne mig videre til jordmoder, men kan man det når man "kun" er uddannet SSA?

Er der nogle karakter krav?

Skal man være sygeplejerske inden?

Håber der sidder nogen herinde som har lyst til at svare på mine spørgsmål.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2018

Ayasmor

Jordemoder uddannelsen er ikke en overbygning af anden uddannelse, ligesom eks. Sundhedsplejerske, men en selvstændig uddannelse. Det er derfor ikke nødvendigt at være hverken sygeplejerske eller ssa inden. Derimod er der et ret højt karaktergennemsnit for optagelse. Er usikker på, hvorvidt det også er påkrævet med en gymnasiel baggrund, men det kan du formentlig læse mere om på ug.dk 

Mvh. Sara

Anmeld Citér

23. september 2018

Helloo

Fra 2019 skal man have følgende fag såfremt man er uddannet ssa: 

• Dansk A
  • Engelsk B
  • Enten biologi A, kemi C eller bioteknologi A
  • Enten psykologi C eller samfundsfag C

Anmeld Citér

23. september 2018

Anonym

Hej alle sammen herinde.

Jeg har lige et spørgsmål ang. uddannelse, nu er jeg uddannet Social -og sundhedsassistent og jeg har over et længere stykke tid rigtig godt kunne tænke mig at uddanne mig videre til jordmoder, men kan man det når man "kun" er uddannet SSA?

Uddannelsen til jordemoder ligger lige omkring top 10 på listen over uddannelser med højeste karakterkrav i Danmark, du skal have ca 11 i snit.

Anmeld Citér

23. september 2018

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Hej alle sammen herinde.

Du skal søge kvote 2, her gælder ikke nødvendigvis at du skal have en fuld gymnasial udd. blot nogle enkeltfag der komplimenterer den erhvervsuddannelse du har. 

Du kanse kravene her: 

https://www.ug.dk/uddannelser/professionsbacheloruddannelser/socialogsundhedsuddannelser/jordemoder

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.