Vegansk multivitamin til gravide

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

947 visninger
4 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. september 2018

Anonym trådstarter

Jeg er gravid og vegetar.
Jeg har svært ved at finde en multivitaminpille til gravide, som er uden animalske ingredienser.

Som det er nu, spiser jeg ikke multivitamin, men sammensætter min egen "coctail" af de vitaminer, jeg ved, vegetarer kan risikere at mangle, men det ville være nemmere med én pille.
Dem, der ikke er til gravid, har for højt indhold af a-vitamin.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2018

Babilooo

Er du vegetar af etiske årsager ..? At man behandler dyr dårlig..? Og derfor vil du ikke spise en multivitaminpille..?

blot nysgerrig - har aldrig hørt om en vegetar der har nægtet at spise en vitaminpille.

Anmeld Citér

17. september 2018

Babilooo

Tja ... du har ikke søgt specielt længe. Det tog mig kun to minutter at finde en egnet vitaminpille - Omnivegan.

Og husk endelig at tænk over hvad du giver dit barn. Der har været eksempler på børn der er blevet hjerneskadede fordi forældrene insisterede på vegansk kost til deres barn uden hensyn til hvilke behov en baby /barnehjerne har i forhold til at kunne udvikle sig.

https://biosym.dk/produkter/multivitaminer/omnivegan/

Betacaroten har den fordel, at det kun omdannes til A-vitamin i kroppen, når der er behov for det. Hertil er dosis reduceret, da de fleste får en del A-vitamin igennem kosten. I endnu højere grad end tidligere gør det OmniVegan® velegnet som en multivitamin til gravide. Kilden til betacaroten er algen dunaliella salina.

Anmeld Citér

18. september 2018

Anonym trådstarter

Det her handler ikke om, hvorfor jeg er vegetar.

Og jeg ved godt, at nogle vegetarer ikke har noget imod at spise vitaminpiller, men det vil jeg ikke, der er gris i og som vegetar spiser jeg ikke kød.

Okay, det lyder bare lidt risky med Omivegans påstand... gad vide om det er sandt, eller om det bare er producentens påstand. Og mine jordemødre og læger er aldrig i stand til at svare på mine spørgsmål om vitaminer...

Jeg kender godt til risikoen for veganere, men jeg er vegetar, det er ikke det samme.

Anmeld Citér

18. september 2018

Babilooo

Anonym skriver:

Det her handler ikke om, hvorfor jeg er vegetar.

Og jeg ved godt, at nogle vegetarer ikke har noget imod at spise vitaminpiller, men det vil jeg ikke, der er gris i og som vegetar spiser jeg ikke kød.

Okay, det lyder bare lidt risky med Omivegans påstand... gad vide om det er sandt, eller om det bare er producentens påstand. Og mine jordemødre og læger er aldrig i stand til at svare på mine spørgsmål om vitaminer...

Jeg kender godt til risikoen for veganere, men jeg er vegetar, det er ikke det samme.

Jeg vil tro at det er mere risky at lave sine egne vitamin Shakes. Her har du ikke overblikket over mængden. 

Men vil nu tro påstanden er rigtig. Man må jo godt spise så mange gulerødder man vil.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.