Gravid som elev?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

691 visninger
3 svar
0 synes godt om
13. september 2018

Anonym trådstarter

Jer, som er blevet gravide under jeres kontorelevuddannelse - hvor langt var I i jeres elevtid og hvad sagde jeres arbejdsgiver? Og var det i almindelig administration eller offentlig administration?

Var der sure miner?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2018

Sigerslev

Jeg blev gravid da jeg var omtrent 4 måneder inde i kontoruddannelsen (administration).

Der var ingen sure miner på kontoret, og jeg er da også blevet fastansat efter endt uddannelse
Men jeg var også voksen elev, da jeg var 25 år da jeg startede, så jeg tænker at de må have vidst at "risikoen" for barsel forelå  

Anmeld Citér

14. september 2018

Anonym trådstarter

Sigerslev skriver:

Jeg blev gravid da jeg var omtrent 4 måneder inde i kontoruddannelsen (administration).

Der var ingen sure miner på kontoret, og jeg er da også blevet fastansat efter endt uddannelse
Men jeg var også voksen elev, da jeg var 25 år da jeg startede, så jeg tænker at de må have vidst at "risikoen" for barsel forelå  

Tak for svar. Hvor lyder det godt at der ikke var nogen sure miner og at du blev fastansat.

Jeg er også voksenelev og har allerede en datter. Jeg er i midten af 30'erne og vil gerne have en til. Samtidig vil jeg virkelig gerne være på den her arbejdsplads i flere år, så vil jo heller ikke stille mig i et dårligt lys. Så jeg synes den er svær. Jeg håber virkelig, hvis jeg bliver gravid, at de reagerer som din arbejdsplads.

Anmeld Citér

17. september 2018

Sigerslev

Mon ikke de er forstående så 
Det er jo ihvertfald den risiko man som arbejdsgiver tager når man ansætter en kvinde i den fødedygtige alder

Jeg krydser fingre for at de er forstående når den tid kommer, og hvis ikke - jamen så ved du da at det måske ikke er den arbejdsplads du skal ønske dig at blive fastansat på  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.