Flyvetid og lur

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.286 visninger
17 svar
28 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. september 2018

Anonym trådstarter

Hej,

Vi har aftalt at tage på ferie med vores venner, som har to børn på samme alder som vores. Vi har så siddet og kigget hjemmesider sammen, og pludselig meldte de klart ud, at vi bare kunne glemme det vi kiggede på, for flytiderne passede slet ikke med deres børns lur.

De vil kun flyve fra morgenstunden (8-10) eller til eftermiddag (15-17). 

Man kan da få rejser her, men det er godt nok dyrt ift. fx at rejse kl. 6 eller 21 og så sige skidt pyt med lidt rod i søvnen de to dage. Vi har ikke uanede summer af penge.

Vi overvejer nu, om vi kan bakke ud, da det virker til at blive meget omstændigt. Deres yngste skal også sove i mørklagt rum sammen med mor, så de vil både være væk flere timer over middagstimerne og igen når hun skal sove fra omkring kl. 19, så vi aldrig vil få en “hyggeaften”.

Vi troede måske ikke det ville være sådan, men det har de fortalt os nu, efter det er aftalt. De virker til at glæde sig, men det gør vi ikke rigtigt længere.

Hvad ville I gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2018

A38

Kan I ikke flyve hver for sig?

Sidste år var jeg på familieferie med mine søskende, deres kærester og børn. Vi lejede et fælles hus, men fløj derned “på egen hånd”. Vi valgte fx at flyve søndag, da det var lidt billigere, mens de andre fløj lørdag. Desuden delte vi os ofte op - nogen ville på stranden, nogen ville sove middagslur i huset, andre ville på museum.

Mht. at de vil være væk i middagstimerne og aftnerne, hm, ja, det lyder ret kedeligt. Ville I måske kunne hygge jer selv, jeres lille familie?

Men jeg kan godt forstå det ikke lyder fedt. Jeg ville nok heller ikke glæde mig - for så kunne de jo tage på ferie selv, hvis det hele skal indrettes efter deres hoved.

Og I kan godt bakke ud, når I ikke har købt eller betalt noget. Så ville jeg nok bare forklare hvorfor - at det virker som om de har besluttet sig for hvordan det hele skal foregå, og I så egentligt hellere vil holde en ferie selv, hvor der også er plads til jeres behov...

Anmeld Citér

13. september 2018

Marie2016

Det ville jeg ikke orke at indrette vores ferie efter, så jeg ville nok bakke ud. Og så ville jeg fortælle dem, at vi gerne vil på ferie sammen med dem,  når børnene bliver ældre og dermed ikke skal sove midt på dagen.

Anmeld Citér

13. september 2018

Anonym trådstarter

Kan I ikke flyve hver for sig?

Sidste år var jeg på familieferie med mine søskende, deres kærester og børn. Vi lejede et fælles hus, men fløj derned “på egen hånd”. Vi valgte fx at flyve søndag, da det var lidt billigere, mens de andre fløj lørdag. Desuden delte vi os ofte op - nogen ville på stranden, nogen ville sove middagslur i huset, andre ville på museum.

Mht. at de vil være væk i middagstimerne og aftnerne, hm, ja, det lyder ret kedeligt. Ville I måske kunne hygge jer selv, jeres lille familie?

Men jeg kan godt forstå det ikke lyder fedt. Jeg ville nok heller ikke glæde mig - for så kunne de jo tage på ferie selv, hvis det hele skal indrettes efter deres hoved.

Og I kan godt bakke ud, når I ikke har købt eller betalt noget. Så ville jeg nok bare forklare hvorfor - at det virker som om de har besluttet sig for hvordan det hele skal foregå, og I så egentligt hellere vil holde en ferie selv, hvor der også er plads til jeres behov...

Det er et godt bud på en løsning, men planen var nu egentlig bare en ganske almindelig uges charterferie til Tyrkiet/Grækenland/Spanien, så det er ikke helt lige til. 

Ift. at lave ting hver for sig, så er vi jo bare kun os to familier - vi har nemlig også været på større familieferier (18-20 pers.) og så er det mere oplagt at dele sig op. Jeg er bange for, at vi vil ende med at være på hver vores ferie, og så går det hyggelige ved at rejse sammen lidt af det.

Vi kan være nervøse for, at det vil føre til, at stemningen mellem os bliver dårlig, hvis vi bakker ud nu...

Anmeld Citér

13. september 2018

Anonym trådstarter

Marie2016 skriver:

Det ville jeg ikke orke at indrette vores ferie efter, så jeg ville nok bakke ud. Og så ville jeg fortælle dem, at vi gerne vil på ferie sammen med dem,  når børnene bliver ældre og dermed ikke skal sove midt på dagen.

Det kunne man sige. Vores egne børn skal selvfølgelig også sove midt på dagen, men for os er det bare ikke som sådan en hæmsko - så kan den lille sove i sit UV-telt og den store på en solvogn i skyggen, det kommer sig ikke så nøje den ene uge 

Anmeld Citér

13. september 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg ville melde ud, at I ønsker en lidt mere "ustrukturet" ferie - altså med plads til spontanitet, samt at det for jer vil være for dyrt ikke at kunne flyve i ydretiderne . Og derfor ønsker I at bakke ud.

Anmeld Citér

13. september 2018

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Hej,

Vi har aftalt at tage på ferie med vores venner, som har to børn på samme alder som vores. Vi har så siddet og kigget hjemmesider sammen, og pludselig meldte de klart ud, at vi bare kunne glemme det vi kiggede på, for flytiderne passede slet ikke med deres børns lur.

De vil kun flyve fra morgenstunden (8-10) eller til eftermiddag (15-17). 

Man kan da få rejser her, men det er godt nok dyrt ift. fx at rejse kl. 6 eller 21 og så sige skidt pyt med lidt rod i søvnen de to dage. Vi har ikke uanede summer af penge.

Vi overvejer nu, om vi kan bakke ud, da det virker til at blive meget omstændigt. Deres yngste skal også sove i mørklagt rum sammen med mor, så de vil både være væk flere timer over middagstimerne og igen når hun skal sove fra omkring kl. 19, så vi aldrig vil få en “hyggeaften”.

Vi troede måske ikke det ville være sådan, men det har de fortalt os nu, efter det er aftalt. De virker til at glæde sig, men det gør vi ikke rigtigt længere.

Hvad ville I gøre?

Kom ud af det nu!

Det der er dømt til at gå galt. Om jeg gad på ferie med nogen, hvor børnenes middagssøvn i DEN grad skulle diktere dagene. Det ville jeg simpelthen ikke orke.

Vil lige skynde mig at tilføje, vi selvfølgelig holder ferier hvor børnenes behov og ønsker bliver tilgodeset (i ret høj grad endda) men hos os er vi alle på ferie - og så er vores børn blive puttet i en klapvogn imens vi andre har spist en lang frokost eller på en solseng el.lign.

Anmeld Citér

13. september 2018

A38

Anonym skriver:

Det er et godt bud på en løsning, men planen var nu egentlig bare en ganske almindelig uges charterferie til Tyrkiet/Grækenland/Spanien, så det er ikke helt lige til. 

Ift. at lave ting hver for sig, så er vi jo bare kun os to familier - vi har nemlig også været på større familieferier (18-20 pers.) og så er det mere oplagt at dele sig op. Jeg er bange for, at vi vil ende med at være på hver vores ferie, og så går det hyggelige ved at rejse sammen lidt af det.

Vi kan være nervøse for, at det vil føre til, at stemningen mellem os bliver dårlig, hvis vi bakker ud nu...

Ja, det kan jeg godt se. Jeg ville bakke ud. :-)

Det er ikke til at sige om de vil tage det ilde op, men tænker man kan sige det på en venlig måde. 

Anmeld Citér

13. september 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Pga en historik med massive søvnforstyrrelse er vi nok blandt dem som har haft et temmelig firkantet forhold til det med lur og søvn. Måske dog ikke så meget som parret i TS opslag. Men vi har i hvert fald flere gange oplevet at vi har været begrænsede i hvor meget vi har kunnet føjte rundt i forhold til mange andre. Så jeg forstår godt lidt det andet par.

Det er blevet meget bedre med tiden, men selv da barnet var lille ville vi til gengæld ikke været blevet sure eller fornærmede hvis nogen havde sagt at de ikke synes det var et godt tidspunkt til fælles ferie, når søvn er i så fastlagte rammer.

Så jeg synes I skal melde klart ud - på en sød og venlig måde. Det er i hvert fald ikke nogen løsning at tie stille og sidde og være bitter halvdelen af ferien.

Anmeld Citér

13. september 2018

ErDuHerIkkeSnart

Det lyder som om, I har meget forskellige måder at tænke rejse på - og jeg ville nok ikke rigtig orke (eller bruge ekstra pence på), at rejse med nogen, som ville styre alle planer så meget efter, at børnene ikke kunne tåle, at en lur blev skubbet lidt. Det må de jo helt selv om, men jeg ville enten tage en snak med dem om, at jeres ønsker for ferien er for forskellige til, at det giver mening at rejse sammen - ellers ville jeg nøjes med fælles destination og ellers planlægge for os selv mht. rejsetider, udflugter, aftenhygge, osv. Jeg synes ikke, at I er spor uhøflige ved at melde helt tydeligt ud - det er jo også jeres ferie  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.