Før skolestart

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.014 visninger
6 svar
7 synes godt om
12. september 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Godaften alle I dejlige mennesker. 

Jeg har bare et enkelt spørgsmål til dem med skolebørn. 
Hvad skulle jeres børn kunne før de startede i skole?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2018

LHS

BAE skriver:

Altså jeg har endnu ikke et skolebarn, men min store skal starte til marts. Vi har fået en seddel over hvad børn skal øve sig på når de er 5 år. Men fagfagligt tænker jeg at Hun skal kunne tælle til 20 og skrive sit eget navn. Begge dele kan hun nu. Men ellers bare at hun er glad og nysgerrig på at skulle lære. Så er der jo nogle sociale spille regler og hvordan man opfører sig i en klasse. Men alt det tænker jeg også de skal lære i førskole. 

Er der noget specielt du tænker på?

Anmeld Citér

12. september 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
LHS skriver:

Altså jeg har endnu ikke et skolebarn, men min store skal starte til marts. Vi har fået en seddel over hvad børn skal øve sig på når de er 5 år. Men fagfagligt tænker jeg at Hun skal kunne tælle til 20 og skrive sit eget navn. Begge dele kan hun nu. Men ellers bare at hun er glad og nysgerrig på at skulle lære. Så er der jo nogle sociale spille regler og hvordan man opfører sig i en klasse. Men alt det tænker jeg også de skal lære i førskole. 

Er der noget specielt du tænker på?

Min bonus bror på 5 år skal lære en del mere end det. 0-100, navne og adresse. Lidt engelsk. (tror der var noget mere) 

Synes bare det er meget for et 5 årigt barn. De mener  han skal starte til Marts også. 

Anmeld Citér

12. september 2018

Puust

De skal kunne klare sig selv på toilettet. Selv tage tøj af og på. Selv vurderer om de skal have jakke, sko eller regntøj på. 

Har man tisset i bukserne skal man selv skifte tøj f.eks. 

Bogstaver og tal lærer de i skolen. 

Anmeld Citér

13. september 2018

FruStolpe

Det de skal kunne når de starter i 0.klasse er præcis det samme som det de lære det sidste år i børnehaven.  

Hos os øvede de sig b.la i at sidde stille og modtage en kollektiv besked.  

Men de skal bestemt ikke kunne noget som helt fagligt. Nogen børn kan og har haft let ved det, og andre kommer det til stille og roligt, når de starter i skole. 

Anmeld Citér

13. september 2018

Babilooo

Der er børn i 1. Klasse som ikke er skarpe til hvad alle tal hedder fra 0-100. De kan måske tælle hele vejen op. Men spørger man om hvad 73 hedder siger de måske  tre og halvfems.

i princippet er det vigtigste at de kan være selvhjulpne.. tøj/ toilet og alt så noget. Ikke bogstaver og tal. De lærer også en del bare i bh.

Anmeld Citér

13. september 2018

serinasmor

BAE skriver:

skrive sit fornavn tror jeg 

og helst kunne sidde stille og koncentrere sig. Og så fik vi at vide at det ville være en fordel at øve at de kunne forstå en kompliceret besked - fx vi skal gå om 2 minutter. Tag jakke og sko på. Pak din taske og stil dig klar foran døren.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.