Mor11 skriver:
Jeg læste dit indlæg og da du kom til at du følte dig presset af ham var min første tanke “vent, hvad?” Og måtte læse igen for at finde den sætning der gav dig den følelse.. og jeg kunne ærligt ikke se det, medmindre jeg valgte at gradbøje hans ord - så jaaa, jooo.. men Jeg havde altså på ingen måde taget hans respons som et pres. Jeg ville have svaret helt det samme hvis en ringede dagen før et eller andet. at det er super ærgeligt at personen har det skidt - men at jeg da stadig håber der måske kan være bedring nok i morgen til at komme forbi. Jeg tænker det bare var det han mente. Og ikke for at presse noget som helst
ift det praktiske skal du vel ikke andet end du normalt ville skulle. Du aflevere vel bare bøssen på samme tid som ellers, den er så bare tom hvis du ikke kommer afsted.
Det, der støder mig, er, at jeg informerer ham om, det ikke er sikkert, jeg kan noget som helst i morgen, og spørger, hvad jeg i givet fald gør rent praktisk. Det er jo muligt, de ville forsøge at give en anden mit gode indsamlingssted og derfor gerne ville have besked fra om morgenen. Han svarer slet ikke på mit spørgsmål, men fortæller, hvad jeg selvfølgelig er helt klar over - jeg havde jo ikke brugt to hele dage de foregående år på at samle ind, hvis jeg ikke vidste, sagen var vigtig, og selvfølgelig stiller jeg op en time eller to, hvis jeg kan.
Jeg sammenligner det for mig selv med, at jeg siger til min leder, jeg er rigtigt skidt og måske vil være nødt til at melde mig syg dagen efter, og hvad gør vi så i forhold til en bestemt opgave? - og min leder ikke besvarer mit spørgsmål, men fortæller mig, at det vil være bedre end ingenting, hvis jeg kommer et par timer - at opgaven faktisk er rigtig vigtig - og at han iøvrigt ikke selv er helt rask, men alligevel på job. Det ville blandt andet i mine TR-øjne være helt no-go. Det er noget med tillid til, at den anden godt vil kunne vurdere, om hun er syg eller ej. Oven i er der den krølle, at ham her og jeg har den selvsamme sygdom, vi samler ind til - så er det da indlysende, at jeg finder sagen vigtig, men også, at vi begge ved, det er en møgsygdom, som netop gang på gang forhindrer os i at gøre, hvad vi gerne vil.
Det kan godt være, til gengæld, at du har ret i, han bare har formuleret sig uheldigt og mente noget andet, end han skrev. Men han er altså helt klar over, at bedring sjældent sker lige fra dag til dag, og at alfa og omega netop er at kunne sige fra, fordi “regningen” for at presse sig selv er for høj.