Jeg har fået job, men..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

493 visninger
4 svar
14 synes godt om
6. september 2018

Anonym trådstarter

Hejsa,

Nu skal man jo ikke tage sorgerne (eller glæderne, om man vil) på forskud, men har lige et spørgsmål i tilfælde af..

Jeg har lige fået tilbudt et halvt års vikariat, hvilket jeg er mega glad for. Det er med noget, jeg rigtig gerne vil arbejde med. Er nyuddannet og starter i næste måned.

Men jeg har også en anden ansøgning ude at hænge, som der er ansøgningsfrist på i dag. Hvad nu hvis de kalder mig til samtale? Det er en fast stilling og er også noget, som jeg rigtig gerne vil arbejde med.

Jeg vil jo ikke røvrende det første sted og brænde broer, men jobsikkerhed i et fast job er jo også at foretrække over et kortere vikariat..

HVIS det bliver aktuelt, hvad ville i så gøre? Jeg har ikke modtaget kontrakt fra det første sted endnu.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2018

Junipige15

Jeg ville selvfølgelig tage en fast stilling, uden at blinke. Det tænker jeg ikke er at røvrende nogen, man er i min verden nødt til at tænke på sig selv i sådan en situation. 

Anmeld Citér

6. september 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Hejsa,

Nu skal man jo ikke tage sorgerne (eller glæderne, om man vil) på forskud, men har lige et spørgsmål i tilfælde af..

Jeg har lige fået tilbudt et halvt års vikariat, hvilket jeg er mega glad for. Det er med noget, jeg rigtig gerne vil arbejde med. Er nyuddannet og starter i næste måned.

Men jeg har også en anden ansøgning ude at hænge, som der er ansøgningsfrist på i dag. Hvad nu hvis de kalder mig til samtale? Det er en fast stilling og er også noget, som jeg rigtig gerne vil arbejde med.

Jeg vil jo ikke røvrende det første sted og brænde broer, men jobsikkerhed i et fast job er jo også at foretrække over et kortere vikariat..

HVIS det bliver aktuelt, hvad ville i så gøre? Jeg har ikke modtaget kontrakt fra det første sted endnu.

Hvis du bliver kaldt til samtale, så tager du selvfølgelig afsted og så tager du den derfra, ingen grund til at nævne noget nu, der hvor du skal være vikar.

Anmeld Citér

6. september 2018

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg ville sige ja til vikariatet, og hvis du så får tilbudt det faste job, så må du forklare dem med vikariatet, at du har fået tilbudt en fast stilling. Det tænker jeg, at de har fuld forståelse for. Når de ikke kan love dig mere end 6 mdr, så kan de heller ikke forvente, at du ikke søger videre imens, du arbejde ved dem. Hvis de virkelig gerne vil veholde dig, må de jo fastansætte dig

Anmeld Citér

6. september 2018

Rockertand

Anonym skriver:

Hejsa,

Ork, det er helt almindeligt, at ansøgere springer fra, hvis et bedre bud når at komme (vi har endda skrevet under med én, der så sprang fra lige inden start). Det giver ingen mening med oplæring, så vi lader dem gå med et tillykke med dit nye job.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.