Inddrivelse fra skat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

510 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. september 2018

Anonym trådstarter

Hej alle,

håber der er nogle der har lidt forstand på skat, da jeg simpelthen ikke kan komme igennem til dem. Fra 2011-2016 var jeg selvstændig i et enkeltmandsfirma. Jeg er så kommet ud med en gæld. Den betaler jeg selvfølgelig af på og jeg lavede en aftale med skat, at jeg skulle betale 3200kr om måneden, samt de skulle tage 2000kr fra mit fradrag. Dette var for et år, hvilket jeg nu har gjort. Når jeg går ind på skats hjemmeside, står der stadig at jeg skylder de samme penge. Jeg har fået fat på skat nogle gange og de fortæller mig at det er korrekt og jeg skal have endnu en afbetalingsordning, da jeg skylder flere penge, denne gang er det så 2000kr om måbede i et år. Men hvorfor går min gæld ikke ned? Er det først ved årsopgørelsen jeg kan se det? Nu har jeg så lige fået brev fra skat, at der er kommet ny forskudsopgørelse. 

Der står jeg de næste 3 måneder skal betale B-skat for 2018 på 9200kr + de har fjernet mit fradrag helt. Hvordan pokker kan det passe, når jeg ikke har været selvstændig siden 16, så skal jeg da ikke betale B-skat nu? Det fortalte damen ved skat mig heller ikke. Hun sagde det bare var 2000kr om måneden. 

Det blev lidt langt, men håber der er en der evt kan hjælpe mig, nu når skat ikke kan!! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2018

(august)

Jeg ville ringe til dem igen, de er nok de eneste som kan svare på dine spørgsmål. 

Du kan evt tage fat i en revisor og få hjælp der. 

Anmeld Citér

5. september 2018

Tin

Profilbillede for Tin

Hej alle,

håber der er nogle der har lidt forstand på skat, da jeg simpelthen ikke kan komme igennem til dem. Fra 2011-2016 var jeg selvstændig i et enkeltmandsfirma. Jeg er så kommet ud med en gæld. Den betaler jeg selvfølgelig af på og jeg lavede en aftale med skat, at jeg skulle betale 3200kr om måneden, samt de skulle tage 2000kr fra mit fradrag. Dette var for et år, hvilket jeg nu har gjort. Når jeg går ind på skats hjemmeside, står der stadig at jeg skylder de samme penge. Jeg har fået fat på skat nogle gange og de fortæller mig at det er korrekt og jeg skal have endnu en afbetalingsordning, da jeg skylder flere penge, denne gang er det så 2000kr om måbede i et år. Men hvorfor går min gæld ikke ned? Er det først ved årsopgørelsen jeg kan se det? Nu har jeg så lige fået brev fra skat, at der er kommet ny forskudsopgørelse. 

Der står jeg de næste 3 måneder skal betale B-skat for 2018 på 9200kr + de har fjernet mit fradrag helt. Hvordan pokker kan det passe, når jeg ikke har været selvstændig siden 16, så skal jeg da ikke betale B-skat nu? Det fortalte damen ved skat mig heller ikke. Hun sagde det bare var 2000kr om måneden. 

Det blev lidt langt, men håber der er en der evt kan hjælpe mig, nu når skat ikke kan!! 

Tænker at B- skatten fra 2018 er fordi du har haft et for højt fradrag i år.  Evt har du haft et beskæftigelses fradrag der skal modregnes.

Hvis du har skiftet job,været ledig,sygemeldt mv har det indflydelse på dit fradrag. Hvis du så ikke har fået det ændret ved årets start, ja så skal du udligne det du har fået for meget, de næste 3 mdr.

Ellers ring til skat. Og husk at holde firma regnskab og privat adskilt - det før det lidt mere gennemskuelig.

Anmeld Citér

5. september 2018

1518

Jeg ville kontakte en revisor og få ham/hende til at finde hoved og hale i det hele.

Anmeld Citér

5. september 2018

Anonym

Grunden til at det ikke går ned på årsopgørelsen er at det kun bliver rettet til en gang om året. 

Derudover burde du snakke med dem som sidder med b-skat. Det er nemlig ikke inddrivelsen der sidder med det. Man kan godt skylde flere ting og lave en afdragsordning. Men hvis man skylder flere steder i SKAT er det ikke på HELE gælden man afdrager, men kun den afdeling hvor man laver en ordning med. 

Lidt indviklet. Håber du kan bruge det til noget. Har selv siddet i inddrivelsen. Men det er nemmere hvis du ringer til dem. Så kan de nemlig se gælden helt præcist. 

Anmeld Citér

5. september 2018

Anonym

Derudover kan det være at du ikke har fået afviklet dit selskab korrekt. Så ring til SKAT og forklar at du ikke har det længere og ikke har haft det siden 2016. Og ellers en revisor  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.