Små børn og spejlbilleder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.277 visninger
12 svar
0 synes godt om
16. oktober 2009

JustAnotherName

Hvor gammel skal et barn være (sådan cirka) tror I, før de forstår at det er dem selv de kan se i et spejl, og ikke en anden ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2009

Mor.sander

Simon begyndet af blive rigtigt intersseret i hans eget spejlbillede omkring 4 månederns aldren, men ved faktisk ikke hvor når det er normalt.

Lige et bille fra Simon var 4 mdr. og kigge på hans spejlbillede

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

16. oktober 2009

Lone Jakobsen

ved det faktisk heller ikke.

Rasmus er 3 mdr og smiler stort til spejlet..... men jeg tror ikke han har den fjerneste ide om hvem han ser

Anmeld

16. oktober 2009

Vingummien

Jeg menr de siger at de skal være 1-2 år før de ved at det dem selv de såtr og kigger på når det er, hvis de er yngre end 1 år så er det jo bare sjovt at kigge på den anden baby.

Anmeld

16. oktober 2009

Jordbærpigen

Det er først når barnet er ca. 2 år, at det rent faktisk forstår, at det er sig selv det kigger på

Anmeld

16. oktober 2009

JustAnotherName

Bianca er lige blevet 2 år, og hun er ihvertfald MEGET BEVIDST om, at det er hende selv hun ser i spejlbilledet, når hun gøgler rundt 

Celina er lige knap 5 måneder gammel nu. Hun har længe været begejstret, og smilet stort, når vi står foran spejlet. Men jeg tror nemlig ikke hun har den fjerneste idé om, at det er hende selv hun ser derinde.

Men det stemmer jo også meget godt overens med de svar, som I har givet mig.

Jeg kom bare lige til at tænke på, at jeg da egentlig ikke rigtigt kunne huske, hvornår at Bianca opfattede sig selv i spejlet.
Og så blev jeg usikker på, hvornår jeg mon ville kunne forvente, at Celina vil vide det.

Mange tak for Jeres svar 

Anmeld

16. oktober 2009

Diana...

Det ved jeg skam ikke men Lucas er meget intreseret i sit eget spejl billed og han griner og griner og griner når han ser det, men det det samme når han ser sit billed på computeren griner han os helt vild.

Anmeld

16. oktober 2009

JustAnotherName

Og ja, det var da egentlig en god idé med et par spejl-billeder i forlængelse af indlægets emne .....hæhæ.

Jeg smider da også lige et par billeder af mine piger 

Foto 1. er nyere af begge mine piger der hygger sig sammen

Foto 2. er et billede af Celina, da hun var 3 måneder gammel.

Foto 3. er et billede af Bianca, da hun var mindre (ca. 7-8 mdr)

Anmeld

16. oktober 2009

mor_sabina

JustAnotherName skriver:

Og ja, det var da egentlig en god idé med et par spejl-billeder i forlængelse af indlægets emne .....hæhæ.

Jeg smider da også lige et par billeder af mine piger 

Foto 1. er nyere af begge mine piger der hygger sig sammen

Foto 2. er et billede af Celina, da hun var 3 måneder gammel.

Foto 3. er et billede af Bianca, da hun var mindre (ca. 7-8 mdr)

De er simpelthen så bedårende dine tøser, kan godt forstå de smiler til spejlbilledet

Anmeld

16. oktober 2009

Jules

Jeg syntes det virker til Viktor godt ved det er ham han ser i spejlet nu Og han er jo 13 månender...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.