Børnepenge og enlig ydelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.049 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. september 2018

Anonym trådstarter

Hej

Jeg har født for 10 dage siden og faren og jeg har udfyldt og signeret en ansvars og omsortserklærimg. 

Hvordan og hvorledes med børnepenge? Kommer de ind på kontoen automatisk eller skal jeg gøre noget?

Jeg er enlig men faren har ikke mulighed for at betale noget til mig..  Skal jeg gøre noget her? Hvem kontakter man - hvis det overhovedet er nødvendigt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2018

Anonym

Du skal først søge fastsættelse af bidraget hos statsforvaltningen.

Der efter kan de søges hos udbetaling Danmark,hvis far ikke betaler.

Alt i alt kan det tage op til 1år.

Anmeld Citér

4. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej

Jeg har født for 10 dage siden og faren og jeg har udfyldt og signeret en ansvars og omsortserklærimg. 

Hvordan og hvorledes med børnepenge? Kommer de ind på kontoen automatisk eller skal jeg gøre noget?

Jeg er enlig men faren har ikke mulighed for at betale noget til mig..  Skal jeg gøre noget her? Hvem kontakter man - hvis det overhovedet er nødvendigt? 

Børnefamilieydelsen er automatisk.

Bidrag fra faderen som ovenfor beskrevet, dog slipper faderen ikke, selvom du får pengene gennem det offentlige, han bliver sat i gæld og der kan evt. blive tale om lønindeholdelse, overskydende skat bliver tilbageholdt osv.

Anmeld Citér

4. september 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du skal først søge fastsættelse af bidraget hos statsforvaltningen.

Der efter kan de søges hos udbetaling Danmark,hvis far ikke betaler.

Alt i alt kan det tage op til 1år.

Han betaler heller ik til sine øvrige børn og er ligeglad med at han gåren gæld. . 

Hvordan søger jeg det ? 

Anmeld Citér

4. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Han betaler heller ik til sine øvrige børn og er ligeglad med at han gåren gæld. . 

Hvordan søger jeg det ? 

På borger.dk. Søg evt i søgefeltet på “børnebidrag”. Det er ret ligetil. Jeg gjorde det med min bror for ikke så længe siden da han fik børnene fuld tid.  

Anmeld Citér

4. september 2018

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
Anonym skriver:

På borger.dk. Søg evt i søgefeltet på “børnebidrag”. Det er ret ligetil. Jeg gjorde det med min bror for ikke så længe siden da han fik børnene fuld tid.  

Skal man ikke først have fastsat bidrag igennem statsamtet eller hvad det hedder? Det skulle man ihvertfald for 6 år siden, og først derefter kunne man søge om at få dem udbetalt fra udbetaling Danmark?

Anmeld Citér

4. september 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
solskinsliv skriver:

Skal man ikke først have fastsat bidrag igennem statsamtet eller hvad det hedder? Det skulle man ihvertfald for 6 år siden, og først derefter kunne man søge om at få dem udbetalt fra udbetaling Danmark?

Jo. Og så vidt jeg husker er der en guide til ansøgning til statsamtet på borger.dk. 

Anmeld Citér

4. september 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
solskinsliv skriver:

Billede fra borger.dk 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

5. september 2018

Anonym trådstarter

Tusind tak for hjælpen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.