Fjerne kalk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

998 visninger
13 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. september 2018

Anonym trådstarter

Hej. 

Jeg ved det er så kikset at spørge herinde, men jeg ved oprigtigt ikke hvad andet jeg kan gøre.

- er selv fra Færøerne og døjer ikke med meget kalk i vandet.

vi er flyttet i et rækkehus, toiletterne er virkelig sorte med tyk kalk, Jeg har prøvet en masse af fjerne kalket, det eneste der virkede lidt var et Skurestick, men det tog kun lidt

hvad Søren kan jeg gøre? Det er så grimt! Det ligner et overskidt toilet

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2018

L-mor

Anonym skriver:

Hej. 

Jeg ved det er så kikset at spørge herinde, men jeg ved oprigtigt ikke hvad andet jeg kan gøre.

vi er flyttet i et rækkehus, toiletterne er virkelig sorte med tyk kalk, Jeg har prøvet en masse af fjerne kalket, det eneste der virkede lidt var et Skurestick, men det tog kun lidt

Jeg endte med at skrabe det af mine toiletter med en spartel. Det Lan vist skade porcelænet, men hvad Søren skal man ellers gøre. Det gik godt her.

Anmeld Citér

1. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej. 

Tøm toilettet for vand og hæl 1,5 liger cola i og læg køkkenrulle ned ovenpå. 

Det har jeg haft succes med  

Anmeld Citér

1. september 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Tøm toilettet for vand og hæl 1,5 liger cola i og læg køkkenrulle ned ovenpå. 

Det har jeg haft succes med  

Hvordan tømmer man toilettet og hvor længe ska colaen, være deri. 

Og måske mega dumt spørgsmål, men ka alle typer cola bruges??

Til TS: vi har samme problem med vores wc, og jeg syntes nærmest at det er lidt pinligt at ha gæster, da det nemlig ser vildt træls ud.

Vi har forresten prøvet bagepulver og citron saft, og det var i hvert fald en spildt indsats! Vh Stine 

Anmeld Citér

1. september 2018

Carina:-)

Kalk er ikke sort - det er slid og gammel skidt. 

Den bedste måde er at skubbe ned ad med toiletbørsten ind til vandet er helt nede.

Så hælder man en klorin i -det tager det og er der lidt rester kan en pimpsten tage det. 

Der er også den mulighed at du henvender dig til et proff selskab og får de skrappe midler . 

Jeg har tit givet et skvæt skrap rengøringsmiddel til folk - men det er lige så godt med klor som godt nok ikke er så "økologisk" men det er self heller ikke noget man gør igen og igen. 

Anmeld Citér

1. september 2018

Anonym

StineW79 skriver:

Hvordan tømmer man toilettet og hvor længe ska colaen, være deri. 

Og måske mega dumt spørgsmål, men ka alle typer cola bruges??

Til TS: vi har samme problem med vores wc, og jeg syntes nærmest at det er lidt pinligt at ha gæster, da det nemlig ser vildt træls ud.

Vi har forresten prøvet bagepulver og citron saft, og det var i hvert fald en spildt indsats! Vh Stine 

Du tømmer ved at bruge toiletbørsten. Bare bliv ved at skubbe vandet end som bår man skrubber. Så forsvinder vandet. Kan ikk tømme 100%. Men så meget som muligt. 

Jeg har brugt almindelig cola. Ved ikke om andet også kan bruges. Også stå natten over 

Anmeld Citér

1. september 2018

Skouboe

Jeg bruger kalk-fjerner pakken herfra. Det er krasse sager, men super effektivt

https://www.basicclean.dk/

Anmeld Citér

1. september 2018

Tulletullen

I Lidl kan købes tabletter til formålet - de er gode at smide i toilettet natten over. De virker rigtig effektivt!

Anmeld Citér

1. september 2018

Anonym

I stedet for cola skal du bruge eddikesyre, det er det eneste der virker ved en så kraftig forkalkning.  Dog skal du være varsom med din egen sikkerhed ved eddikesyre , pas på øjne og hud og sørg for god udluftning. Pump toilettet fri for vand med børsten, læg køkkenrulle overalt i kummen og gør det vådt med eddikesyre. Lad det sidde i et par timer, så kan du blot skylle og vupti kalken er væk og hvis ikke så fortsæt med et nyt lag.

P.s. hvis du synes eddikesyre er for kraftig så bland med vand 1:4 og hvis det ikke duer, så kan du bruge saltsyre men det er virkelig stærke sager !!

Anmeld Citér

1. september 2018

De3Guldklumper

Jeg hælder bare en liter ganske alm brun lager eddike ned i vandet - lukker låget og lader det sidde natten over. Næste dag tager du skurebørsten og væk er det. Evt lidt skrib efter med toiletrens hvis du synes. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.