Hej alle.
Måske kan i hjælpe.
I 9 mdr nu har jeg haft en nerve i klemme omkring skulderbladet. Det betyder, at visse bevægelser giver en skarp smerte i området. De bevægelser kan jeg undgå. Desværre kommer der også smerte hver gang jeg trækker vejret en, fordi mine lunger udvides og lægger pres på området.
Det giver sig selv, at man begynder at nå et punkt af ulykkelighed, når man i 9 mdr har fået en smerteimpuls ved hver eneste indånding. Jeg har selvfølgelig haft det så længe nu, at smerten er blevet en del af min hverdag og ikke aktivt tænkes på hele tiden, så kunne jeg ikke gøre andet. Men når jeg sidder og slapper af, eller kommer i tanke om det, så fylder det meget.
I det hele taget har jeg også store problemer med den øvre del af ryggen og mange smerter. Panodil og ibuprofen kan tage de smerter, men ikke dem fra nerven i klemme.
Jeg har været hos kiropraktor uden bedring. Nu går jeg i et forløb hos fysioterapeut. Jeg laver øvelser hjemme, og fyssen giver mig fysioterapeutisk massage i området én gang ugentligt, og min kæreste masserer derhjemme. Fyssen siger at min muskler er helt spændt op i øvre ryg, og især omkring den nerve. Fuldstændig spændt og låst, hvilket gør det vanskeligt at komme dybt ind. Derfor arbejder hun på at løse op med massage og at jeg laver øvelser for mere bevægelighed.
Men der sker bare ikke noget. Det bliver ikke bedre. Og jeg kan snart ikke holde det ud mere. Især ikke når panodil og ibuprofen ikke hjælper.
Jeg vil høre om nogen ved noget om det. Hvad gør man når kiropraktor og fysioterapeut ikke kan få nerven fri? Kan man smertebehandle på anden vis?
Hilsen en ulykkelig kvinde med konstante smerter.
Har vedhæftet et billede af hvor nerven er lokaliseret.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld
Citér