Bliver simpelthen sindssyg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

492 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. august 2018

TipTopTaber

Hej alle. 

Måske kan i hjælpe. 

I 9 mdr nu har jeg haft en nerve i klemme omkring skulderbladet. Det betyder, at visse bevægelser giver en skarp smerte i området. De bevægelser kan jeg undgå. Desværre kommer der også smerte hver gang jeg trækker vejret en, fordi mine lunger udvides og lægger pres på området. 

Det giver sig selv, at man begynder at nå et punkt af ulykkelighed, når man i 9 mdr har fået en smerteimpuls ved hver eneste indånding. Jeg har selvfølgelig haft det så længe nu, at smerten er blevet en del af min hverdag og ikke aktivt tænkes på hele tiden, så kunne jeg ikke gøre andet. Men når jeg sidder og slapper af, eller kommer i tanke om det, så fylder det meget.

I det hele taget har jeg også store problemer med den øvre del af ryggen og mange smerter. Panodil og ibuprofen kan tage de smerter, men ikke dem fra nerven i klemme. 

Jeg har været hos kiropraktor uden bedring. Nu går jeg i et forløb hos fysioterapeut. Jeg laver øvelser hjemme, og fyssen giver mig fysioterapeutisk massage i området én gang ugentligt, og min kæreste masserer derhjemme. Fyssen siger at min muskler er helt spændt op i øvre ryg, og især omkring den nerve. Fuldstændig spændt og låst, hvilket gør det vanskeligt at komme dybt ind. Derfor arbejder hun på at løse op med massage og at jeg laver øvelser for mere bevægelighed.

Men der sker bare ikke noget. Det bliver ikke bedre. Og jeg kan snart ikke holde det ud mere. Især ikke når panodil og ibuprofen ikke hjælper. 

Jeg vil høre om nogen ved noget om det. Hvad gør man når kiropraktor og fysioterapeut ikke kan få nerven fri? Kan man smertebehandle på anden vis? 

Hilsen en ulykkelig kvinde med konstante smerter. 

Har vedhæftet et billede af hvor nerven er lokaliseret. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2018

Skouboe

Yoga? 

Hvor bor du henne i landet?

Anmeld Citér

30. august 2018

TipTopTaber

Skouboe skriver:

Yoga? 

Hvor bor du henne i landet?

Det har jeg faktisk også været i gang med. Samt flydende dansebevægelser for at få bevæget og også på lidt uvant vis. Det gør absolut ingen forskel, har i hvert fald endnu ikke gjort. 

Bor i midtjylland.. 

Anmeld Citér

30. august 2018

Skouboe

TipTopTaber skriver:

Det har jeg faktisk også været i gang med. Samt flydende dansebevægelser for at få bevæget og også på lidt uvant vis. Det gør absolut ingen forskel, har i hvert fald endnu ikke gjort. 

Bor i midtjylland.. 

Der kender jeg desværre ikke nogen, der kan hjælpe.

Har du prøvet tape hos fysioterapeuten? Eller prøvet at skifte fysioterapeut?

Anmeld Citér

30. august 2018

Babilooo

Når jeg har haft nerver i klemme har hverken kiropraktor eller fysioterapeut virket. 

Jeg har til gengæld meget god erfaring med sportsmassage. Dvs massører der masserer i dybden og er trænet i sportskader.

Anmeld Citér

30. august 2018

100%anonym

Jeg får det også engang i mellem. Det gør hamrende ondt og tager sq hatten af for du har gået med den i 9 mdr. 

Ved ikk om jeg kan forklare det ordenligt. Men; når jeg får den tager jeg en DYB (ved godt det er svært) indånding, helt ned i maven og fylder lungerne helt, mens jeg læner mig forover med armene hængene lige ned sådan så ryggen nærmest strækkes. Sådan bliver jeg ved indtil der lyder et højt befriende klik. Det er nerven der springer på plads. 

Anmeld Citér

30. august 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

En dygtig massør som også anvender akupunktur til at få musklerne til at slappe af så der kan arbejdes i dybden. Det virker i hvert fald på mine massive spændinger i ryggen.

Anmeld Citér

31. august 2018

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Avs! Det er godt nok længe at gå med den smerte (kender den udmærket godt: Jeg er vågen lige nu pga. den samme problematik, som dog kun er der, når jeg ligger ned).

Jeg får kraniosakralterapi pga. hofte-, lænde-, ryg- og nakkesmerter, og det virker meget bedre for mig end massage af fyssen. Det kunne du måske forsøge?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.