Vil ikke hjem til far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er der normalt?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.060 visninger
11 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. august 2018

Anonym trådstarter

Min dreng er 3 år. Vi har 7/7 ordning hans far og jeg. Der har altid fungeret rigtig fint. 

Men den sidste måned når jeg siger han skal hjem til far i morgen så piver han helt og siger han ikke vil - at han vil blive hos mor. 

Er det normalt? Ved ikke om han siger det samme bare med omvendt fortegn når han er hos far. Synes ikke jeg vil spørger hans far. For hvis det ikke er sådsn vil han bare blive ked af det jo. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2018

AlwaysAno

Jeg har ikke selv erfaring med det men jeg tænker måske han er lille til en 7/7 ordning. Måske er hans reaktion et udtryk for at han har brug for mere stabilitet og en fast base?

Anmeld Citér

30. august 2018

Anonym trådstarter

AlwaysAno skriver:

Jeg har ikke selv erfaring med det men jeg tænker måske han er lille til en 7/7 ordning. Måske er hans reaktion et udtryk for at han har brug for mere stabilitet og en fast base?

Han har haft 7/7 siden sidste sommer.  Og der er intet i børnehaven. Altså han er den samme dreng uanset om han er hos mig eller hos far. 

Han har mere ro på sig nu når det er blevet 7/7 end før hvor det han så far meget mindre. 

Så nej hans ordning passer til ham. 

Anmeld Citér

30. august 2018

EmilieSarah

Min datter gør det samme. Det er helt normalt  

Anmeld Citér

30. august 2018

Anonym trådstarter

EmilieSarah skriver:

Min datter gør det samme. Det er helt normalt  

Årh det er rart at høre. Havde det egentlig godt på fornemmelsen. Men var lidt usikker alligevel.  

regner da også stærkt med at han gør det samme hos far. Han trives ihvertfald super godt derhjemme 

Anmeld Citér

30. august 2018

Anonym

Det kan mine børn også finde på et sige. Det handler ikke om, de ikke vil se far. Det handler om det er svært at sige farvel og vide, at de ikke skal se mig i nogle dage. Men for små børn især er det svært at sætte ord på. De kan mærke, at der måske gør ondt i maven fordi der er skiftedag =jeg vil ikke hjem til den anden forældre.. 

Anmeld Citér

30. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Her savner de ofte far mens de er her, og skiftedag er en festdag hver uge den store er så stor nu at han har sat ord på at han har det på samme måde med mig, når han er hos far så helt normalt tænker jeg. Men det skader ikke at tale med far om det. Hvis han nu siger det samme hos ham, om dig, kan i jo tale om hvordan i bedst håndtere det.  

Anmeld Citér

30. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det kan mine børn også finde på et sige. Det handler ikke om, de ikke vil se far. Det handler om det er svært at sige farvel og vide, at de ikke skal se mig i nogle dage. Men for små børn især er det svært at sætte ord på. De kan mærke, at der måske gør ondt i maven fordi der er skiftedag =jeg vil ikke hjem til den anden forældre.. 

Det giver rigtig god mening. Tak for et godt svar 

Anmeld Citér

30. august 2018

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Her savner de ofte far mens de er her, og skiftedag er en festdag hver uge den store er så stor nu at han har sat ord på at han har det på samme måde med mig, når han er hos far så helt normalt tænker jeg. Men det skader ikke at tale med far om det. Hvis han nu siger det samme hos ham, om dig, kan i jo tale om hvordan i bedst håndtere det.  

Det er rigtig nok. Men hvis det nu ikke er sådan hos far. Så vil jeg jo ikke gøre far ked af det når det er sådsn hos mig. 

Skal lige siges at far er typen hvor han ikke kan gøre noget forkert og alle andre tager fejl. Så kan hurtigt se for mig hvordan sådan en samtale vil gå hvis det kkke er sådan. 

Far bliver ked af det og giver mig skylden og vil beskylde mig for at tale dårligt om far til søn eller noget i den stil. Hvilket jeg selvfølgelig ikke gør. 

Anmeld Citér

30. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Det er rigtig nok. Men hvis det nu ikke er sådan hos far. Så vil jeg jo ikke gøre far ked af det når det er sådsn hos mig. 

Skal lige siges at far er typen hvor han ikke kan gøre noget forkert og alle andre tager fejl. Så kan hurtigt se for mig hvordan sådan en samtale vil gå hvis det kkke er sådan. 

Far bliver ked af det og giver mig skylden og vil beskylde mig for at tale dårligt om far til søn eller noget i den stil. Hvilket jeg selvfølgelig ikke gør. 

Åh. Op ad bakke. Så forstår jeg godt det ikke er den første løsning du tyer til  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.