Hjælp mig med alle de bedste tips!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

283 visninger
2 svar
1 synes godt om
28. august 2018

Anonym trådstarter

Åh gud. Jeg skal til jobsamtale i morgen. Jeg er nyuddannet, og har selvfølgelig haft masser af fritidsjob gennem årene. Men der har samtalen mest været pro forma, sådan "lad os lige mødes inden du starter". Har aldrig været til jobsamtale på et "voksenarbejde" på den måde, og jeg er ærligt ved at dø af skræk. Jeg er selvfølgelig helt oppe at flyve over de har kaldt mig ind. Det er i en stor by, og det her sted og i den her by plejer der gerne være 100+ ansøgere. Så selv hvis jeg ikke får stillingen, er det bare et kæmpe kadeu at blive kaldt ind.

Men hjælp mig. Med alle jeres tips. Hvad har fungeret godt for jer? Hvad har fungeret skidt? Har selvfølgelig sat mig ind i stedet, som jeg i forvejen kender til. Har været i praktik i en af de andre afdelinger. Og så har jeg forberedt spørgsmål og tænkt over hvordan jeg skal fortælle om mig selv. 

Hjælp hjælp hjælp alt i kan! Det er DRØMMEJOBBET! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg har svært ved at give dig råd og selve samtalen, men jeg kan give dig det råd, at være smilende og give et godt fast håndtryk til alle som deltager i samtalen.

Anmeld Citér

28. august 2018

Mullemee

Tænk over hvad du mener, du kan bidrage med. Hvad får de ud af at ansætte lige netop dig? Hvilken gevinst kan du give virksomheden, hvordan kan du hjælpe virksomheden? 

I det du allerede har været i praktik i en anden afdeling, må man gå ud fra, at du allerede kender virksomheden godt, så det med at gennemlæse hele deres hjemmeside er ikke nødvendigt.

Pøj pøj med samtalen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.