IenFart skriver:
Har I fået hende undersøgt hos ørelæge og afdækket i hvilken grad hun har tinnitus? Der er vist flere ting at gøre efterhånden i forhold til at afhjælpe generne.
Jeg har selv tinnitus i en mild grad og jeg har simpelthen vænnet mig til det og gør ikke noget særligt for at leve med det. På tidspunkter hvor det har været lidt forværret synes jeg det kan hjælpe med noget afdæmpet lyd når jeg skal sove, f.eks. afslapningsmusik eller podcast.
Hvorfor vil hun ikke have at nogen ved det? Jeg anser ikke tinnitus som noget der er specielt tabubelagt. Desværre vil en del af hendes venner og veninder sikkert få det inden føje år når de går til koncerter kombineret med konstant musik i hørebøffer.
Tak for svaret .
Ja, hun har været ved ørelæge. Desværre er det sandsynligvis en følge af den kroniske mellemørebetændelse som hun led af i mange år.
Jeg ved ikke helt hvorfor hun ikke vil have at andre ved besked. Måske fordi hun i forvejen er plaget af andre små-sygdomme og at dette er endnu en i rækken. Hendes lange sygehistorie har givet hende en øget psykisk sårbarhed.
Vi har prøvet med historier på lydbånd når hun skal sove, men det er ikke helt godt. Måske er det bedre med musik.
Desværrevågner hun tit og kan ikke sove igen, men ender med at komme grædende ond i vores seng. Det er sgisme synd for hende.
Anmeld
Citér