Forældremyndighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

779 visninger
10 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. august 2018

Anonym trådstarter

Forældremyndighed , jeg venter barn med min kæreste . 

Men af nogen helt særlige årsager kan vi ikke dele forældremyndighed til start , årsag ønsker jg ikke komme nærmer ind på . 

Sitiationen er at vi ike bor sammen og ikke har boet sammen . Der er ingen tvivl om hvem faren osv er , men hvordan er det med forældremyndigheden når vi ikke skal dele den . Har læst mig til at mor får den automatisk hvis man ikke har boet sammen inden 10 måneder , vi har aldrig boet sammen . 

Hvordan er ren procedure nu han er skrevet på som far osv . Og vi er os kærester osv osv . 

Men ikke kan dele forældremyndigheden på nuværende tidspunkt før han hat nogen afsluttede ting omkring 2 andre børn . 

Ingen dømmende kommentar eller andet det hele er rådført med en advokat så ingen bliver røvrendt eller taget ved røven her . 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2018

Tip!

Spørg statsforvaltningen, de kan give dig de helt konkrete svar, og ikke kun gisninger og egne tolkninger på ting. De kender til jura’en. 

Anmeld Citér

10. august 2018

Anonym trådstarter

Tip! skriver:

Spørg statsforvaltningen, de kan give dig de helt konkrete svar, og ikke kun gisninger og egne tolkninger på ting. De kender til jura’en. 

Tak det gør jeg os . Men håbede nogen sad med er svar tænker der er andre sol står med ene forældremyndighed . 

Men tak for dit svar 

Anmeld Citér

10. august 2018

Tip!

Anonym skriver:

Tak det gør jeg os . Men håbede nogen sad med er svar tænker der er andre sol står med ene forældremyndighed . 

Men tak for dit svar 

Jeg har ene myndighed over min søn, men det er gået rettens vej, så min erfaring kan du ikke bruge til en dyt ��

Anmeld Citér

10. august 2018

Anonym trådstarter

Tip! skriver:

Jeg har ene myndighed over min søn, men det er gået rettens vej, så min erfaring kan du ikke bruge til en dyt ��

Nej der kan jeg desværre ikk . 

Jeg kontakter stf i stedet . Taaak 

Anmeld Citér

10. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Men af nogen helt særlige årsager kan vi ikke dele forældremyndighed til start , årsag ønsker jg ikke komme nærmer ind på . 

Sitiationen er at vi ike bor sammen og ikke har boet sammen . Der er ingen tvivl om hvem faren osv er , men hvordan er det med forældremyndigheden når vi ikke skal dele den . Har læst mig til at mor får den automatisk hvis man ikke har boet sammen inden 10 måneder , vi har aldrig boet sammen . 

Hvordan er ren procedure nu han er skrevet på som far osv . Og vi er os kærester osv osv . 

Men ikke kan dele forældremyndigheden på nuværende tidspunkt før han hat nogen afsluttede ting omkring 2 andre børn . 

Ingen dømmende kommentar eller andet det hele er rådført med en advokat så ingen bliver røvrendt eller taget ved røven her . 

Min søster boede heller ikke med hendes kæreste på noget tidspunkt, så hun har heller ikke delt forældremyndighed. 

Anmeld Citér

10. august 2018

Anonym

Så længe i ikke udfylder en ansvars og omsorgserklæring,får i ikke fælles.

Du skal kun udfylde ''moderens oplysninger'.

Anmeld Citér

10. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Du får den fulde forældremyndighed da du er moderen. 

Det betyder at du har den endelige beslutning i ting. Hvor i mod hvis i havde fælles så skal far være med inde over vigtige beslutninger osv. 

Det hele står på SF hjemmeside 

Anmeld Citér

10. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Så længe i ikke udfylder en ansvars og omsorgserklæring,får i ikke fælles.

Du skal kun udfylde ''moderens oplysninger'.

Super tusind tak . 

Jeg var bare i tvivl om hvor vidt han modtog sen erklæring 

Anmeld Citér

10. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du får den fulde forældremyndighed da du er moderen. 

Det betyder at du har den endelige beslutning i ting. Hvor i mod hvis i havde fælles så skal far være med inde over vigtige beslutninger osv. 

Det hele står på SF hjemmeside 

Taak for svar . Har forsøgt at læse mig til det men synes ikke jg blev helt klog på det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.