Erfaring med hormonspiral

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.972 visninger
11 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. august 2018

Anonym trådstarter

hej 

Jeg overvejer at få en hormon spiral.

men kan læse mig frem til at flere har fået mere uren hud og andre gener efterfølgende..

Da jeg i forvejen døjer med en lille smule uren hud, er jeg bange for at der vil komme et udbrud hvis jeg får en..

Har i nogle erfaringer?! Og er der andre “gener” man kan risikere at få??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2018

Abracadabra

Min hud var godt nok pænere på p-piller. Alligevel  er jeg meget glad for spiralen, og går aldrig tilbage til p-pillerne. Jeg har jo ingen menstruation mere! Det er virkelig fedt. 

Anmeld Citér

9. august 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Abracadabra skriver:

Min hud var godt nok pænere på p-piller. Alligevel  er jeg meget glad for spiralen, og går aldrig tilbage til p-pillerne. Jeg har jo ingen menstruation mere! Det er virkelig fedt. 

Du er læge, så vidt jeg husker

Kan ens egen læge sætte den op, eller skal man til gynækolog?

Og det er noget med at lægerne gerne vil have at man ikke længere tager p-piller når man er fyldt 40 år, kan du mon fortælle om hvorfor?

Anmeld Citér

9. august 2018

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg var vildt glad for min!! Ingen humørsvingninger eller mens  ingen uren hud eller lign.

de første uger er ikke sjove.. den niver og småblødte, men så blev jeg glad for den. Skal have en igen når jeg har født.

Anmeld Citér

9. august 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg var ikke glad for spiral, men havde den heller ikke længe. 15 uger helt præcis, hvor jeg blødte næsten konstant og meget kraftigt. Jeg havde 1-2 dages pauser imellem hist og her. 

Jeg endte med at få rigtig mange smerter, og fik den fjernet.

Anmeld Citér

9. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

hej 

men kan læse mig frem til at flere har fået mere uren hud og andre gener efterfølgende..

Da jeg i forvejen døjer med en lille smule uren hud, er jeg bange for at der vil komme et udbrud hvis jeg får en..

Jeg fik bumser på den øverste del af ryggen, men var der udover utrolig glad for spiralen. Stort set ingen mens og minimal smerte når den var der. Er vant til at have mange smerter i hvert fald to dage når jeg har mens. 

Anmeld Citér

9. august 2018

Mor Christa

For mig tog den noget tid før det gik i orden. Jeg pletblødte rundt regnet et halvt år!!! Men jeg havde absolut ingen smerter. 

Nu får jeg mens en gang i måneden (1,2 år efter) i en lille uge , men med minimal blødning - kun på papiret når jeg tørrer mig efter toiletbesøg. 

Jeg har en smule mere uren hud end før - men ikke meget. En bums i ny og næ. 

Den er det hele værd - jeg skal ikke tænke på prævention og jeg bløder ikke særligt meget! :-) 

Anmeld Citér

9. august 2018

God-mor

Anonym skriver:

hej 

Jeg er meget glad for min, og har haft den i 13 måneder nu. Jeg har ikke menstruation længere, men jeg havde lidt murren i underlivet de første dage efter den blev sat op. Men for mig er det langt mere bekvemt end at skulle huske at spise p-piller. 

Anmeld Citér

9. august 2018

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar og for at dele jeres erfaringer  med den

Anmeld Citér

9. august 2018

Abracadabra

Mom skriver:

Du er læge, så vidt jeg husker

Kan ens egen læge sætte den op, eller skal man til gynækolog?

Og det er noget med at lægerne gerne vil have at man ikke længere tager p-piller når man er fyldt 40 år, kan du mon fortælle om hvorfor?

Egen læge kan ofte godt selv. Risikoen for blodpropper stiger med alderen, derfor anbefales p-piller ikke til ‘ældre’, men tal med din læge. Jeg er ikke så opdateret på gynækologien... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.