Jeg fik fjernet den ene æggleder i forbindelse med GUL. Jeg har endnu ikke opnået graviditet, jeg har brugt 8 måneder på hormonstimulering og hjemmerul og det har ikke lykkedes.
Nu er jeg startet i IVF... for mange er IVF det der skal til for at opnå graviditet, men nogle bliver også gravide øko - men det kan tage noget længere tid. Jeg ville få en henvisning fra lægen til udredning.
Det som også en god ide at få tjekket er, om du har passage i din anden æggleder.
Det som gør at det kan tage længere tid er, at man typisk lavet et æg den ene side i den ene måned og den anden side den anden måned. Og sådan går det på skift... desværre oplever mange at de fx. har ægløsning i den ene side 6 gange i træk fx. den side uden æggeleder og så 1 gang i den side med æggeleder ... det er meget svært at vide hvor ægløsning kommer.
Jeg prøvede i 8 mdr. med hormonstimulering for at få flere æg klar, så der var mulighed for graviditet hver måned - men det er endnu ikke lykkedes.
Og ægget vandre ikke fra den side uden æggeleder over til den anden side med æggeleder...
Held og lykke. håber du kan bruge det til noget.
Kender i øvrigt flere som er startet med IUI og hormonbehandling, det er også en mulighed, det er lidt mere "skånsomt" end IVF
PS: min svigerinde er blevet gravid med en æggleder og har født 3 børn 
Anmeld
Citér