At vælge børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

679 visninger
4 svar
0 synes godt om
9. august 2018

Babytiime

Profilbillede for Babytiime

Hej  Jeg har en dreng som skal starte i børnehave d.1.4.2019. Der er to børnehaver som jeg har hørt godt om og som jeg ud fra deres hjemmeside mener passer til vores værdier. Det er vores første barn og jeg aner vitterligt ikke hvordan man gør i forhold til at vælge børnehave. Den ene er privat og den anden er kommunal. Jeg kan få plads til ham begge steder og nu er det så op til mig at vælge. Min mor mener man skal udvælge en og så cirka en måned inden kaldes man til opstartsmøde, men det tænker jeg er risikabelt, for tænk hvis man til mødet indser det er det helt forkerte og så ikke kan nå at finde en ny. Er det normalt at ringe og bede om at komme ud og se børnehaverne inden man takker endeligt ja?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2018

Bellabum

Ja det er fint normalt at komme ud og kigge en gang  

Ring og spørg hvornår de har tid, så du bedre kan danne dig et indtryk.

Vores datter gik i dagpleje, men da vi flyttede skiftede hun til vuggestue, så er integreret med børnehaven, så hun undgik endnu et skifte.

Vi var ude og se børnehaven i januar, lige da vi havde skrevet under på hus og jeg havde snakket med kommunen som sagde at der burde blive plads til hende. Så startede hun deroppe d. 1. maj, så kan i da sagtens v

Anmeld Citér

9. august 2018

Nomnom

Jeg ville ringe derud og bede om at komme forbi til en snak - når de har tid selvfølgelig

Min erfaring er fra dengang vi skulle vælge vuggestue og den siger mig, at man ikke kan regne med det som står på deres hjemmeside. Jo åbningstider osv., men værdier og pædagogikske rammer osv. har slet ikke stemt overens. Der har været stor personaleskift osv. og ledelsesskift, så der er ting, som er blevet glemt.

Vi tog ikke ud på en runde, for at tale med de forskellige vuggestuer. Vi tog blot efter, hvad vi hørte om institutionen og hvad vi kunne læse os til på hjemmesiden. 

Vi har været rigtig ærgerlige over det efterfølgende. 

I forbindelse med vores søn skal starte i børnehave, har vi været ude på runde i de børnehaver, vi synes virker gode ud fra omtale og hjemmeside. Vi har bare ringet til dem og fortalt, at vi overvejer at vores søn skal gå hos dem og om vi må komme forbi. Det har gjort os SÅ meget klogere. Det skulle vi havde gjort med vuggestuerne dengang  

Anmeld Citér

9. august 2018

Soonmom

Tror ikke du får opstartsmøde, det plejer at være noget man får efter 3 måneder (sådan hvordan går det, trives barnet osv)

Man plejer bare at ringe og høre om man må komme ud og se, du skal vel også give besked før en månede? - det plejer at være mindst 3 måneder før 

Anmeld Citér

9. august 2018

asphodel

I vores kommune er alle kommunale børnehavers legepladser tilgængelige for offentligheden efter lukketid, så vi har besøgt vores datters kommende børnehave mange gange (du kan kigge på din kommunes hjemmeside, om det samme gør sig gældende for jer). Vi syntes den så fin ud, så vi kontaktede børnehaven og spurgte om vi måtte komme forbi, og det måtte vi gerne. Vi fik en snak med lederen og en god føling med huset, så det har givet os ro i sindet.  Vi var også meget tidligt ude, for hvorfor vente, især når vores datter i øjeblikket står som nummer to på listen. Vores datter starter til marts, og vi besøgte børnehaven før sommerferien.

Jeg tror at de fleste steder er imødekomne overfor prospektive forældre, så du skal da bare kontakte dem. Hvis de er sure og afvisende, er det jo nok alligevel ikke dér, du vil have dit barn hen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.