Ny diagnose, hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.429 visninger
12 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. august 2018

Anonym trådstarter

Hejsa 

Sagen er den jeg fik EN af min diagnoser da jeg var 12 år ( er 27 år idag) de diagnoser lød OCD og borderline tendenser. 

Havde noglelunde normal teenageår, men vi mor bliver så syg af kræft og jeg går ned med en depra og bliver henvist til en psykiater grundet mine diagnoser. 

Denne psykiater er den kendte Arne Mejlhede fra hobro tror jeg det var. 

Han laver pludselig en helt ny diagnose “paranoid skitzifren  

dette kan hverken jeg, min mor eller egen læge nikke genkende til, men det er nu stemplet i mine parpire. 

Fik noget meget stærk medicin som gjorde jeg sov altid, egen læge valgte at tage mig af det og efter det har der intet været. 

Jeg fik førtidspension grundet denne diagnose fra Arne Mejlhede, og det har jo vist sig nu at manden lavede denne diagnose på alle hans patienter, altså han har fejldiagnostiseret næsten 90% af hans patintenter incl mig. 

Da min mor døde i 2012 kom jeg til samtaler ved en distrikt sygeplejeske som og skriver utryggeligt i mine parpiret at hun intet kan se ang paranoid skizofreni, men da hun kun er sygeplejske kan hun ikke lave om i mine diagnoser. 

Nu sidder jeg idag og tripper. 

Jeg søger arbejde hvor som helst, men ingen vil ansætte mig grundet denne diagnose. 

Min kæreste og jeg vil også gerne have børn, og grundet jeg har pco skal vi i fertilitet behandling. 

Kan så læse når man har psykiske sygdomme skal man igennem statsforvaltningen fir at få godkendelse til dette. 

Så jeg vil have nogle helt friske diagnoser inden vi vil søge til det. 

Men dette er nemmer sagt en gjort! 

Min læge henviste mig til udredning ved psykiatrien og allerede 5 min efter den var sendt afviste det den grundet jeg allerede havde en diagnose!? 

Jamen hvad så nu? Hvordan i alverden får jeg slettet den meget stemplende diagnose som nu ødelægger rimelig meget i forhold til min fremtid? 

Nogle som har nogle erfaringer på dette? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2018

Anonym

Har din læge nævnt,  alt det med hvem din tidligere psykiater er, og hans fejlidiagnosering af 90% af hans patienter, i sin henvisning? 

Ellers ville jeg finde en vej ind. Få henvisning til samtaler i lokal psykiatrien, grundet din nuværende diagnose. Selvom det kun er en sygeplejerske, vil hun med stor sandsynlighed kunne hjælpe dig med at komme videre ind i systemet. 

Anmeld Citér

9. august 2018

Anonym

Først vil jeg give dig et kram. jeg har også været ved den mand! Jeg nåede dog hurtigt at mærke, at noget var fuldstændigt forkert, så han nåede ikke at give mig en diagnose. 

Har du ikke fået et brev om, at de kan se, du har været ved ham? Og du kan søge erstatning osv. Kan ikke helt huske hvad der stod i brevet? 

Jeg synes, det lyder som en skrækkelig situation, som du står i, og forstår ikke helt hvorfor din diagnose ikke kan ændres? Og især når du har været ved ham. 

Jeg ville egentlig bare give dig er kram, for det er ikke sjovt at have været ved en, som burde have styr på sine ting!

Anmeld Citér

9. august 2018

Rosa-Sophia

Jeg tænker flere ting. For det første hvis din læge heller ikke kan se det rigtige i din diagnose, må han være den rette til at gøre noget. Han kan give sin faglige vurdering af dig og hvorfor han mener, at der er behov for ny udredning. Jeg har selv prøvet at få min henvisning afvist. Det var en anden historie end din (jeg var blevet afsluttet hos opus, der mente at jeg skulle til privat praktiserende psykiater og ikke have hjælp gennem regionen). Min læge blev ved med at insistere på ny udredning og det hjalp. Måske du kan få din læge til at gøre det samme?

For det andet forstår jeg ikke det med job og at ingen vil ansætte dig. Jeg var netop i gruppeterapi i går, hvor to fortalte om, at de slet ikke har fortalt deres arbejdspladser om deres diagnose. Er man overhovedet forpligtet til det? Hvis man udfører det arbejde man er ansat til og kan komme overens med sine kolleger, er ens diagnose vel ens private sag? 

Så er der det med førtidspension. Såvidt jeg har forstået skal man være ekstremt dårligt fungerende for at få det nu om dage. Og det er ikke noget man bare får hen over hovedet på sig. Du må da have søgt pension på baggrund af den diagnose eller hvad? 

Anmeld Citér

9. august 2018

Abracadabra

https://www.dr.dk/nyheder/indland/overblik-forstaa-sagen-om-den-omstridte-psykiater

Din læge skal henvise igen. Og denne gange skrive meget udførligt, at du har ret til en genudredning, fordi du er set af Arne Mejlhede. 

Læs artiklen ovenfor. Du skal selvfølgelig genudredes for skizofreni. 

Anmeld Citér

9. august 2018

Anonym

Rosa-Sofia85 skriver:

Jeg tænker flere ting. For det første hvis din læge heller ikke kan se det rigtige i din diagnose, må han være den rette til at gøre noget. Han kan give sin faglige vurdering af dig og hvorfor han mener, at der er behov for ny udredning. Jeg har selv prøvet at få min henvisning afvist. Det var en anden historie end din (jeg var blevet afsluttet hos opus, der mente at jeg skulle til privat praktiserende psykiater og ikke have hjælp gennem regionen). Min læge blev ved med at insistere på ny udredning og det hjalp. Måske du kan få din læge til at gøre det samme?

For det andet forstår jeg ikke det med job og at ingen vil ansætte dig. Jeg var netop i gruppeterapi i går, hvor to fortalte om, at de slet ikke har fortalt deres arbejdspladser om deres diagnose. Er man overhovedet forpligtet til det? Hvis man udfører det arbejde man er ansat til og kan komme overens med sine kolleger, er ens diagnose vel ens private sag? 

Så er der det med førtidspension. Såvidt jeg har forstået skal man være ekstremt dårligt fungerende for at få det nu om dage. Og det er ikke noget man bare får hen over hovedet på sig. Du må da have søgt pension på baggrund af den diagnose eller hvad? 

Jeg forstår heller ikke helt den med job, for mener da ikke, man skal oplyse hvad man fejler psykisk? Hmm

men førtidspension kan hun nu sagtens at have fået. Arne har en tendens til at gøre en alvorlig syg, og man stoler jo på ham, for han er jo psykiater. Jeg var ved ham, og han mente den var grueligt galt. Jeg stolede på ham, for han virkede reel de første gange, men da han begyndte at spørge om jeg tænkte på mit eget køn osv. Så stod jeg af. Min alarmklokker ringede, og jeg kunne ikke genkende mig i de ting han sagde. Han udskrev medicin ret hurtigt. Stærkt medicin. 

Jeg lider blot af angst, men han mente også jeg var noget hen ad som TS er blevet diagnoseret med. 

Men man stoler jo på, at når man bliver henvist til en mand af det offentlige, for at blive vurdret om man kan arbejde fx, så har manden styr på det. 

Anmeld Citér

9. august 2018

Rosa-Sophia

Anonym skriver:

Jeg forstår heller ikke helt den med job, for mener da ikke, man skal oplyse hvad man fejler psykisk? Hmm

men førtidspension kan hun nu sagtens at have fået. Arne har en tendens til at gøre en alvorlig syg, og man stoler jo på ham, for han er jo psykiater. Jeg var ved ham, og han mente den var grueligt galt. Jeg stolede på ham, for han virkede reel de første gange, men da han begyndte at spørge om jeg tænkte på mit eget køn osv. Så stod jeg af. Min alarmklokker ringede, og jeg kunne ikke genkende mig i de ting han sagde. Han udskrev medicin ret hurtigt. Stærkt medicin. 

Jeg lider blot af angst, men han mente også jeg var noget hen ad som TS er blevet diagnoseret med. 

Men man stoler jo på, at når man bliver henvist til en mand af det offentlige, for at blive vurdret om man kan arbejde fx, så har manden styr på det. 

Wauw, kan det virkelig foregå i dag, at mennesker, der gerne vil arbejde og søger job og ser sig selv som arbejdsdygtige får tildelt førtidspension ufrivilligt? På baggrund af noget en psykiater har skrevet? 

Det er lidt specielt, har aldrig hørt om den psykiater, men hvad får man ud af at fremstille sine patienter meget ringere end de er? 

Anmeld Citér

9. august 2018

Anonym

Rosa-Sofia85 skriver:

Wauw, kan det virkelig foregå i dag, at mennesker, der gerne vil arbejde og søger job og ser sig selv som arbejdsdygtige får tildelt førtidspension ufrivilligt? På baggrund af noget en psykiater har skrevet? 

Det er lidt specielt, har aldrig hørt om den psykiater, men hvad får man ud af at fremstille sine patienter meget ringere end de er? 

Jeg ved ikke, hvad han fik ud af det. Jeg tror heller ikke, det kan lade sig gøre Idag. Det håber jeg virkelig ikke! 

Men har man været ved ham, så har man fået et brev og der har man fået tilbud om revurdering af sin diagnose, mener jeg, der stod. Så håber da TS har fået samme brev. Det er dog nogle år siden nu. 

Anmeld Citér

9. august 2018

Anonym trådstarter

Rosa-Sofia85 skriver:

rilbage i 2011 var reglerne ikke så strikse omkring førtidspension som det er idag. 

Hvis du skriver Arne Mejlhede på google kan du læse hvor mange mennesker liv han har ødelagt med de fejldiagnoser. Hvad han får ud af det kan jeg reelt ikke sige efter han diagnosticerede mig var jeg der kun 1 gang efterfølgende omkring behandling hvor min mor var med. 

Han kiggede ikke på mig igennem hele samtalen og snakkede kun til min mor og sagde “din datter er meget syg, hun burde faktisk indlægges” dette sagde han 15 gange og var meget påtrængende overfor min mor og meget seksuelt anlagt. 

Min mor var syg af kræft på dette tidspunkt, så det var ikke meget hun kunne overskue, men valgte alligevel at tage kontakt til kommunen omkring arnes diagnosticering. 

De kom med udmeldingen at de stolede på hans ord og førtidspensionen stod ved. 

Hun døde ikke længe efter. 

Og efter det har jeg kæmpet en kamp uden lige af at komme af den her ydelse. 

Jeg vil gerne arbejde, jeg kan også arbejde. 

Men min diagnose på parpiret bremser lidt tingene op. 

Man bliver faktisk bare sat i baggrunde når man først er sat på pension, der er INGEN hjælp at hente nogle steder, når sagen revuderes kigger de bare hurtig mine parpiret igennem og pensionen står ved. Hvilket jo er forståeligt der da jo står i mine parpire at jeg er meget meget syg og burde ikke omgås “normale” mennesker 

arnes udtalelse. 

Jeg har ikke fået et brev omkring noget med Arne Mejlhede? Har man fået det? Det kunne have hjulpet en del i min sag  

En evt ny arbejdesgiver skal vide grunden til hvorfor man er på førtidspension, så derfor skal de vide mine diagnoser. 

Anmeld Citér

9. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg ved ikke, hvad han fik ud af det. Jeg tror heller ikke, det kan lade sig gøre Idag. Det håber jeg virkelig ikke! 

Men har man været ved ham, så har man fået et brev og der har man fået tilbud om revurdering af sin diagnose, mener jeg, der stod. Så håber da TS har fået samme brev. Det er dog nogle år siden nu. 

Dette brev har jeg slet ikke fået  det ville have gjort tingene noget lettere! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.