Giftes på rådhuset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

499 visninger
6 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. august 2018

Anonym trådstarter

Jeg får aldrig mit kirke bryllup 

øv, efter 8 år vild manden ikke giftes i kirke mere, det er selvfølge rigtigt ærgerligt men sådan er livet

Men vi skal så giftes på rådhuset, fordi vi snart har 2 børn sammen.

Hvad er vores mulighed? Hvad skal vi finde på den dag så vi ikke keder os allerede kl 20.00 den aften 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2018

Lje

Anonym skriver:

øv, efter 8 år vild manden ikke giftes i kirke mere, det er selvfølge rigtigt ærgerligt men sådan er livet

Hvad er vores mulighed? Hvad skal vi finde på den dag så vi ikke keder os allerede kl 20.00 den aften 

I kan jo holde præcis den fest, I ønsker upåagtet at det er en vielse på rådhuset? Der findes jo ikke en bestemt, fix og færdig opskrift på hverken kirke- eller rådhusbryllup. Vi har både været til rådhusbryllup med bruden i hvidt, reception og stort aftenbryllup. Men også til uformelt bryllup uden noget ståhej bagefter. Vi blev gift på rådhuset og inviterede de nærmeste på lækker frokost. Jeg gik i seng kl. 19:30 - højgravid, træt og lykkelig. 

I kan også få en giftefoged ud i en have, en park eller what ever alt efter hvad din kommune tilbyder. 

Så mulighederne et uendelige og ændrer sig ikke blot fordi vielsen finder sted et andet sted end i en kirke. Frem med det gode humør over I skal giftes - og fat i kommunen for at høre, hvad de kan tilbyde. Og så fat i manden og find frem til hvad I ønsker/har råd til. Præcis som du ville gøre det, hvis det var et kirkebryllup. 

Tillykke 

Vh.

Anmeld Citér

9. august 2018

san

Jeg blev også gift på rådhuset  og vi havde vOres venner med, da det var lidt hemmeligt for vores familie.. så vi brugte aftenen sammen med dem, spiste god mad og hygget os, lige som vi gerne ville have det skulle være  en dejlig aften og nat.... 

Anmeld Citér

9. august 2018

Nomnom

Du spørger hvad jeres mulighed er. Fuldstændig de samme som hvis I blev gift på rådhuset

Forskellen er jo blot den kirkelige velsignelse - det har vel ikke betydning for den efterfølgende fest?

Den efterfølgende fest planlægger I jo. Eller er din kærestes ønske om ikke at blive gift i kirken, et udtryk for at han ikke ønsker en stor fest? 

For er det fordi du er kristen og det er den kirkelige velsignelse, som du altid har drømt om, så kan man jo sagtens holde et lille bryllup - ja, afhængig af præsten, kan man endda få præsten ud at vie jer et andet sted - evt. i en have eller park. Det kan sagtens være småt og intimt at blive viet i kirken.

Er det drømmen om "det store skrud" og en kæmpe fest, men er I ikke troende, så kan I jo altså sagtens blive viet på rådhuset, i en park eller andet sted - evt. feststedet. Jeg har været til bryllup på et lille slot, hvor vielsen også foregik. Jeg tror vi var 150 mennesker og alle var i det store skrud. Brudeparret var/er ikke troende, hvorfor skulle de giftes i kirken? De fik i hvert fald en brag af en fest alligevel og vielsen, var også smuk. Udenfor i det grønne, med stole sat op i rækker, som man ofte ser i amerikanske film. Det var meget smukt og romantisk

Anmeld Citér

9. august 2018

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

Vi blev gift på rådhuset for et par måneder siden og holdt et brag af en fest for de nærmeste venner og familie, helt som man ville gøre det, hvis man var blevet gift i kirken...

der er jo ingen der siger at det skal være kedeligt at blive viet på rådhuset

vi var 30 mennsesker samlet og havde en fest til den lyse morgen, med taler, dans og brudevals

Anmeld Citér

9. august 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Vi holdte også på rådhuset, og det var også en fantastisk fest. og den sluttede bestemt ikke kl 20. 

I kan gøre lige det I har lyst til! 

Anmeld Citér

9. august 2018

Stivdie

Blev gift på rådhus for nogle år siden, fordi vi synes vores ægteskab er en sag mellem mand og kone, og tro/guder/osv skal ikke blandes ind i det.

Vi ønskede det forholdsvis småt. Så de knap 30 i nærmeste familie og venner var med både på rådhus og til fest efterfølgende. Vi havde lånt en jagthytte ude i en skov og fik en bekendt til at være grillmester, og så stod den ellers på sommer, solskin, bare tæer i græsset og en bajer i hånden. Afslappet, som vi allerbedst kan lide det.

Jeg var i hvidt (hjemme syet kjole), manden mere afslappet i åbentstående skjorte, vi havde vores 1,5 årige på armen, og hyggede/festede til omkring kl 23.30. Helt perfekt for os ❤️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.