Socialt bedrageri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

552 visninger
8 svar
13 synes godt om
6. august 2018

Anonym trådstarter

Hej baby-brugere 

Sagen er den at jeg er blevet anmeldt for socialt bedrageri. Udbetaling Danmark gjorde ikke noget ved sagen, men videresendte oplysninger til kommunen til orientering. 

Efterfølgende kontaktede jeg kommunen for at høre hvad jeg kunne forvente. Jeg fik fortalt at man nu ville tage stilling til om sagen skulle behandles og at jeg ville få et svar i brev, uanset udfaldet. Og så har jeg ikke hørt mere. Det er 2 måneder siden. 

I øjeblikket står jeg op hver dag med ondt i maven og en frygt for, at der bliver holdt øje med mig. Det er enormt ubehageligt. 

Er der nogen der har prøvet at være blevet meldt? Hvordan forløber sådan en sag og er der en behandlingsfrist? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2018

Christabelle

Jeg blev meldt sidste år. Var til møde på kommunen og fik at vide jeg kunne forvente svar ca 2 mdr efter. Der gik 8 mdr før jeg hørte noget (jeg havde ikke gjort noget forkert. Det vidste jeg godt, men var også dødbange hver eneste dag. Fik koldsved og begyndte at ryste hver gang jeg fik brev i E-boks).

Anmeld Citér

6. august 2018

Sprit25

Har du noget at have ondt i maven over? 

Anmeld Citér

6. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Sprit25 skriver:

Har du noget at have ondt i maven over? 

Jeg tror det er underordnet. Uanset om man har rent mel i posen må der være frygteligt at vide at nogen går og tror man har gjort noget forkert. Og ja, måske endda føle/frygte man bliver overvåget. 

Jeg ville nødig overvåges selvom jeg bare lever et kedeligt leverpostejsliv. Det er da skide ubehageligt.

Anmeld Citér

6. august 2018

100%anonym

Mor11 skriver:

Jeg tror det er underordnet. Uanset om man har rent mel i posen må der være frygteligt at vide at nogen går og tror man har gjort noget forkert. Og ja, måske endda føle/frygte man bliver overvåget. 

Jeg ville nødig overvåges selvom jeg bare lever et kedeligt leverpostejsliv. Det er da skide ubehageligt.

Helt underordnet er det nu ikke vil jeg mene. Hvis ts virkelig har begået socialt bedrageri så fortjener du at have ondt i maven og føle sig overvåget. Og håber da også hun så bliver overvåget. 

Er aldrig selv blevet beskyldt for det så aner ikke hvor lang tid det tager eller hvordan processen foregår 

Anmeld Citér

6. august 2018

Sprit25

Mor11 skriver:

Nej, det er da bestemt ikke underordnet. Hvis TS er uskyldig skal hun tage nogle forholdsregler, så det menneske i hendes liv ikke er der mere. Fordi det er eddermame et nederent menneske. Derudover skal TS ikke gå rundt med ondt i maven men hold hovedet højt og tænk: Fuck jer. 

Endelig ring selv til dem! Og spørg!

Anmeld Citér

6. august 2018

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Nej, det er da bestemt ikke underordnet. Hvis TS er uskyldig skal hun tage nogle forholdsregler, så det menneske i hendes liv ikke er der mere. Fordi det er eddermame et nederent menneske. Derudover skal TS ikke gå rundt med ondt i maven men hold hovedet højt og tænk: Fuck jer. 

Endelig ring selv til dem! Og spørg!

Tak for dit svar! 

Jeg mener bestemt at jeg har mit på det tørre. Jeg har en kæreste - men vi har hver vores liv, fuldstændigt adskilt, og først fornyligt er vi begyndt at tale om at rykke sammen i nærmeste fremtid. Jeg er wåledws enlig - forhåneforhå også i kommunens vurdering af sagen 

Det er (formentlig) en tidligere veninde der har lavet den anmeldelse, efter vi blev uvenner. Den var anonym og iøvrigt mangelfuld og fuld af stavefejl mm. Der var faktisk ikke rigtigt nogen oplysninger i den 

Alligevel bliver jeg simpelthen så nervøs. Noget af nervøsiteten skyldes nok den angst, som jeg fornyligt har udviklet og nu er i behandling for. 

Jeg vil gerne sige tak for dit indlæg. Jeg vil forsøge, så godt jeg kan, at holde hovedet højt. Den pågældende veninde er ikke længere i mit liv. Og jeg har ringet og talt med en rigtig sød sagsbehandler i dag. Det gav lidt ro 

Anmeld Citér

6. august 2018

100%anonym

Anonym skriver:

Tak for dit svar! 

Jeg mener bestemt at jeg har mit på det tørre. Jeg har en kæreste - men vi har hver vores liv, fuldstændigt adskilt, og først fornyligt er vi begyndt at tale om at rykke sammen i nærmeste fremtid. Jeg er wåledws enlig - forhåneforhå også i kommunens vurdering af sagen 

Det er (formentlig) en tidligere veninde der har lavet den anmeldelse, efter vi blev uvenner. Den var anonym og iøvrigt mangelfuld og fuld af stavefejl mm. Der var faktisk ikke rigtigt nogen oplysninger i den 

Alligevel bliver jeg simpelthen så nervøs. Noget af nervøsiteten skyldes nok den angst, som jeg fornyligt har udviklet og nu er i behandling for. 

Jeg vil gerne sige tak for dit indlæg. Jeg vil forsøge, så godt jeg kan, at holde hovedet højt. Den pågældende veninde er ikke længere i mit liv. Og jeg har ringet og talt med en rigtig sød sagsbehandler i dag. Det gav lidt ro 

Når du har alt på det rene og ikke har begået socialt bedrageri. Så behøver du slet ikke have ondt i maven (ja ja lettere sagt end gjort i know).  Så bliver sagen garanterer lukket meget hurtigt. 

Det er jo ikke ulovligt at have en kæreste. Det handler selvfølgelig også om hvori fre han er hos dig og om han bidrager til hjemmet (for det er ulovligt - fik jeg at vide af SF engang jeg ringede og spurgte fordi jeg ikk selv ville ende i klemme) 

men dybe indåndinger. De har ikk noget at komme efter hvis i ikke bor sammen  

Anmeld Citér

6. august 2018

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Det er nemlig helt vildt ubehageligt. Jeg bliver usikker på mig selv og bange for at få en uretfærdig behandling af kommunen. Men ja, det er selvfølgelig tilladt at have en kæreste - Jeg må forsøge at minde mig selv om at alt er i orden 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.