med til begravelsen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

485 visninger
4 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. august 2018

Anonym trådstarter

Hej alle 

Vi ser ikke min mands familie særlig tit. Det har i flere år været MAX 2 gange om året (dette er inkl. de officielle familiefester som konfirmationer, dåb osv). Vi er ikke særligt tætte med dem. Broderen er mildest talt en smule sær. Vi har aldrig gjort noget for decideret at undgå dem, men gør nok bestemt heller ikke rigtigt noget for at ses oftere. 

Nu er broderens kones (hedder det svigersøsters) far død. 
Manden er vi ikke sikker på, om vi nogensinde har mødt. (Vi var til konfirmation sidste år og aner ikke om manden var der) 

Jeg spurgte min mand, om han tænker vi skal til begravelse. Det mente han umiddelbart ikke. 

Hvad tænker I ? 

Tager man til begravelse i svigerfamilien? eller sender man bare en blomst? 

Kan vi tillade os at lade være? eller er det dårlig stil? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg tænker at I sagtens kan undlade at komme og undlade at sende en blomst. Det er alligevel langt ude i familien, og det er en som I har haft meget lidt at gøre med.

Anmeld Citér

1. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle 

Vi ser ikke min mands familie særlig tit. Det har i flere år været MAX 2 gange om året (dette er inkl. de officielle familiefester som konfirmationer, dåb osv). Vi er ikke særligt tætte med dem. Broderen er mildest talt en smule sær. Vi har aldrig gjort noget for decideret at undgå dem, men gør nok bestemt heller ikke rigtigt noget for at ses oftere. 

Nu er broderens kones (hedder det svigersøsters) far død. 
Manden er vi ikke sikker på, om vi nogensinde har mødt. (Vi var til konfirmation sidste år og aner ikke om manden var der) 

Jeg spurgte min mand, om han tænker vi skal til begravelse. Det mente han umiddelbart ikke. 

Hvad tænker I ? 

Tager man til begravelse i svigerfamilien? eller sender man bare en blomst? 

Kan vi tillade os at lade være? eller er det dårlig stil? 

Hvis i ikke har noget forhold til dem så kan jeg ikke se hvorfor i skulle dukke op eller sender blomster for den sags skyld. 

Min mormor døde for nogle år siden. Jeg hverken mødte op eller sendte blomster. For havde intet forhold haft til hende i 15 år og før det var det et post kort på min fødselsdag ofte med forkert dato  

Så igen. Nej hvorfor skulle i hvis de ikk betyder noget for jer. Synes det er fair nok 

Anmeld Citér

1. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Nej det er langt ude familie. Det ville jeg nok ikke komme til. 

Jeg ville ikke finde det underligt hvis min svigerindes søskende ikke kom til mine forældres begravelse. De møder kun hinanden 1 gang i året til min nevøs fødselsdag. jeg ville synes en lille buket eller et kondolence kort var fint passende, det er jo deres søsters svigerforældre, men ville aldrig forvente de dukkede op. 

Anmeld Citér

1. august 2018

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Nej det er langt ude familie. Det ville jeg nok ikke komme til. 

Jeg ville ikke finde det underligt hvis min svigerindes søskende ikke kom til mine forældres begravelse. De møder kun hinanden 1 gang i året til min nevøs fødselsdag. jeg ville synes en lille buket eller et kondolence kort var fint passende, det er jo deres søsters svigerforældre, men ville aldrig forvente de dukkede op. 

TAK 

Det er en lidt underlig familie. Så vi ender nok med at sende en dusk til begravelsen for at undgå drama 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.