Det med at stole på andre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

474 visninger
3 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. juli 2018

Anonym trådstarter

Puha. Endnu en gang finder jeg ud af at folk ikke er til at stole på. Min beste veninde svigtede mig også for et halvt år  siden. Troede aldrig hun ville gøre det imod mig. 

Jeg er nået dertil hvor jeg overvejer at lukke alt og alle ude af mit liv for jeg tør virkelig ikke stole på nogen længere. 

Hvordan kommer jeg videre ? Jeg er så sur og indebrændt på de mennesker jeg føler har svigtet mig. Og som jeg følte jeg kunne stole på. Kan man i det hele taget ikke stole på andre end sig selv ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2018

Rockertand

Anonym skriver:

Puha. Endnu en gang finder jeg ud af at folk ikke er til at stole på. Min beste veninde svigtede mig også for et halvt år  siden. Troede aldrig hun ville gøre det imod mig. 

Jeg er nået dertil hvor jeg overvejer at lukke alt og alle ude af mit liv for jeg tør virkelig ikke stole på nogen længere. 

Hvordan kommer jeg videre ? Jeg er så sur og indebrændt på de mennesker jeg føler har svigtet mig. Og som jeg følte jeg kunne stole på. Kan man i det hele taget ikke stole på andre end sig selv ? 

Du bliver vel kun sur og indebrændt, hvis du IKKE gør noget ved det? Du kan jo sagtens konfrontere dem på en konstruktiv måde, hvor de bliver gjort klart, hvor de trådte forkert, hvad det gør ved dig, og hvad konsekvensen er. Der er jo også mulighed for, at evt. misforståelser ryddes af vejen.

Anmeld Citér

30. juli 2018

Babilooo

Hvad er der sket...??

nogle gange dømmer man også andre for hurtigt..? Hvori er hendes svigt?

jeg har aldrig oplevet nære veninder svigte ej heller min familie eller mand. Jeg synes kun jeg kender folk tæt på, som jeg kan stole på. 

Anmeld Citér

30. juli 2018

Tystys14

Nu ved jeg ikke havd der er sket eller hvorfor du føler dig svigtet.

Ofte har man en tildens til at gøre sig selv til offeret og pege fingre af vennen/veninden. Men man glemmer også, at når en finger peger ud er der også en der peger tilbage. 

Hvad med at uddybe hvad der er sket eller komme med noget konkret. Måske også reflektere over om du selv har noget med i bagagen som gør du altid føler dig svigtet af folk. Siger det ikke for at være led eller ubehøvlet, men simpelthen fordi mange folk ikke ser på hvordan de selv opfører sig eller hvad de udstråler. 

Kan selvfølgelig også Være du bare har været mega uheldig med dine bekendtskaber. Skal jeg ikke kunne sige 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.