Jeg kan ikke synke. Er det normale hals smerter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

978 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. juli 2018

Anonym trådstarter

Jeg har været syg i over 1 uge nu. 

Har været ved læge 3 gange..

Mit infektionstal startede på over 200, nu er det så heldigvis på vej ned.

Jeg havde 40 i feber i 3 dage og har nu haft ca 38 i 5 dage.

De sidste 2 døgn er min venstre side af halsen/svælget begyndt at hæve, i mangel af bedre beskrivelse.. man kan ikke se der udenpå og ifølge lægerne heller ikke indeni. ?

Det er nu så slemt at jeg føler min tunge også er begyndt at hæve og jeg kan ikke engang synke en lille bud youghurt!! Har problemer nok med mit eget mundvand 

Jeg har så lige været ved vagtlægen som siger at der ikke er noget og jeg bare må vente til det går over og hvis det bliver værre må jeg ringe igen. 

Jeg synes jo selv at denne følelse er meget ubehagelig og langt fra normalt? Jeg har ihvertfald aldrig hørt nogle beskrive halsbetændelse sådan fx. Og jeg har heller ikke ondt i min hals, den er bare "hævet" så jeg snart ikke kan synke mere.. 

Tænker bare hvad hvis det bliver værre endnu?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2018

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Jeg har været syg i over 1 uge nu. 

Har været ved læge 3 gange..

Mit infektionstal startede på over 200, nu er det så heldigvis på vej ned.

Jeg havde 40 i feber i 3 dage og har nu haft ca 38 i 5 dage.

De sidste 2 døgn er min venstre side af halsen/svælget begyndt at hæve, i mangel af bedre beskrivelse.. man kan ikke se der udenpå og ifølge lægerne heller ikke indeni. ?

Det er nu så slemt at jeg føler min tunge også er begyndt at hæve og jeg kan ikke engang synke en lille bud youghurt!! Har problemer nok med mit eget mundvand 

Jeg har så lige været ved vagtlægen som siger at der ikke er noget og jeg bare må vente til det går over og hvis det bliver værre må jeg ringe igen. 

Jeg synes jo selv at denne følelse er meget ubehagelig og langt fra normalt? Jeg har ihvertfald aldrig hørt nogle beskrive halsbetændelse sådan fx. Og jeg har heller ikke ondt i min hals, den er bare "hævet" så jeg snart ikke kan synke mere.. 

Tænker bare hvad hvis det bliver værre endnu?

Får du penicillin ? 

Jeg har haft mange halsbetændelser og nogle gange er jeg meget hævet omkring mandler/drøbel andre gange er jeg knap så hævet. Men allerede anden dagen med medicin, så plejer min hævelse at blive mindre.

Men hvis du er utryg eller du for svært ved at trække vejret, så synes jeg du skal ringe til vagtlægen igen.

Anmeld Citér

28. juli 2018

Bissen

Har du haft kyssesyge endnu? 

Jeg havde samme symptomer som dig da jeg var 15. Influenza i en uges tid - så hævede halsen så meget at jeg ikke kunne synke. De troede ikke det var noget, men tog så en prøve - som viste kyssesyge. 

Anmeld Citér

28. juli 2018

Anonym

Tænker umiddelbart kyssesyge. 

Først tænkte jeg streptokokker. Men hvis du ikke har direkte ondt så vil jeg sige kyssesyge 

Anmeld Citér

28. juli 2018

HBV

Tog vagtlægen en CRP ? 

Anmeld Citér

28. juli 2018

Anonym trådstarter

HBV skriver:

Tog vagtlægen en CRP ? 

Ja. Den er kun på 45 nu, hvor den i starten af ugen var over 200.

Så på den måde er jeg jo i bedring. Har det heller ikke så skidt mere. Kan bare ikke synke nu 

Anmeld Citér

28. juli 2018

Anonym trådstarter

Jeg har faktisk selv tænkt om det kunne være kyssesyge.. Det må jeg nok høre egen læge om. Men hvis jeg har det fint på mandag, kan det så stadig være det??

Jeg har en datter på knap 1 år. Er det farligt for børn at få kyssesyge eller bliver de mildere ramt end voksne ?

Anmeld Citér

28. juli 2018

HBV

Fik du penicillin og i så fald tager du det stadig ? 

Med en CRP over 200 så har du haft en bakteriel infektion.  Spørgsmålet er, om du er tilstrækkeligt behandlet eller om der er hoppet en virus på dig herefter... 

Anmeld Citér

28. juli 2018

Anonym trådstarter

HBV skriver:

Fik du penicillin og i så fald tager du det stadig ? 

Med en CRP over 200 så har du haft en bakteriel infektion.  Spørgsmålet er, om du er tilstrækkeligt behandlet eller om der er hoppet en virus på dig herefter... 

Nej det har jeg nemlig ikke fået.. 

Og jeg har spurgt lægen (og vagtlægen) men de siger at virus godt kan give meget høj crp også, og at de jo så ikke kan give noget imod det.

De undersøgte min urin, var faktisk på sygehuset og få taget røntgen af thorax, selvom jeg kunne fortælle dem jeg heller ikke havde lungebetændelse, og de undersøgte mig på kryds og tværs, fordi jeg havde det virkelig skidt og høj feber. Men har ikke haft andre symptomer end Det, og kvalme. Det er først de sidste 2 dage at det her med min hals så er kommet. 

Det er ret mærkeligt det hele hvis du spørger mig.  er normalt aldrig syg og hader det virkelig bare.

Anmeld Citér

28. juli 2018

HBV

En virus giver ikke en så høj CRP. 

Har du i det mindste fået lavet en podning i halsen for at få afkræftet streptokokker ? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.