Barsel og ledighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

425 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. juli 2018

Anonym trådstarter

Hej alle. 

Jeg var i et vikariat indtil d. 30 juni, d. 1 juli valgte min læge at fuldtidssygemelde mig og jeg nåede derfor aldrig at blive ledig, men overgik direkte til udbetaling Danmark. I dag har jeg så lige fået brev om at jeg er blevet berettiget barselsdagpenge under sygdom. 

På mit tidligere arbejde arbejdede jeg 37 timer og fik udbetalt for 33 timer, da jeg arbejder ved børnetandplejen og de resterende penge gik til ferie. Jeg fik 21800kr før skat. 

Min a kasse sagde jeg var berettiget til højeste sats hos dem, som ligger på 18500kr om måneden før skat. Men udbetaling Danmark har taget udgangs punkt i at jeg kun har arbejdet 33 timer om ugen, hvilket jeg jo ikke har. 

Derfor vil de kun give mig 15000kr før skat. Jeg har tænkt mig at ringe til dem i morgen. Men tror i virkelig at det kan passe, når jeg jo HAR arbejdet 37 timer om ugen? Øv hvor er det træls. Jeg kommer jo til at gå så langt ned i løn ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2018

esioul

Anonym skriver:

Hej alle. 

Jeg var i et vikariat indtil d. 30 juni, d. 1 juli valgte min læge at fuldtidssygemelde mig og jeg nåede derfor aldrig at blive ledig, men overgik direkte til udbetaling Danmark. I dag har jeg så lige fået brev om at jeg er blevet berettiget barselsdagpenge under sygdom. 

På mit tidligere arbejde arbejdede jeg 37 timer og fik udbetalt for 33 timer, da jeg arbejder ved børnetandplejen og de resterende penge gik til ferie. Jeg fik 21800kr før skat. 

Min a kasse sagde jeg var berettiget til højeste sats hos dem, som ligger på 18500kr om måneden før skat. Men udbetaling Danmark har taget udgangs punkt i at jeg kun har arbejdet 33 timer om ugen, hvilket jeg jo ikke har. 

Derfor vil de kun give mig 15000kr før skat. Jeg har tænkt mig at ringe til dem i morgen. Men tror i virkelig at det kan passe, når jeg jo HAR arbejdet 37 timer om ugen? Øv hvor er det træls. Jeg kommer jo til at gå så langt ned i løn ��

Hvilket timetal står på din ansættelseskontrakt?

Anmeld Citér

26. juli 2018

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Hvilket timetal står på din ansættelseskontrakt?

Der står sådan her 33/37

Anmeld Citér

26. juli 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Der står sådan her 33/37

Men jeg er jo ledig nu og har jo ikke en ansætelseskontrakt mere. 

Det undrer mig, hvis det bedre kan betale sig ag jeg bliver raskmeldt og får dagpenge i en måned med højeste sats og jeg så ville kunne få mere i barselsdagpenge? Når jeg nu har arbejdet 37 timer på tidligere arbejde. 

Anmeld Citér

27. juli 2018

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Anonym skriver:

Hej alle. 

Jeg går ud fra at du er ansat under samme forhold som lærere, hvor man når man er i en 37-timers stilling reelt arbejder knap 42 timer om ugen, for at spare op til den ekstra ferie man har i det job (og som man ikke bare får forærende, som nogen tror). 

I så fald er det rigtigt nok, det Udbetaling Danmark har gjort. Du har været ansat på 33 timer - ikke 37 - men har arbejdet 37 for at tjene timer til ferie. Jeg er f.eks lærer på 32 timer, men min ugentlige arbejdstid hedder knap 36 timer, og skulle jeg på dagpenge, ville de regne efter de 32 timer - som jeg også får min løn for. 

Det er selvfølgelig ærgerligt, hvis du havde regnet med andet, men lige her er jeg temmelig sikker på at de har ret.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.