Konfirmant

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

750 visninger
11 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. juli 2018

Anonym trådstarter

Hej, jeg ved godt at der er længe til, men har bare brug for at høre andres meninger. Min datter på 12 skal konfimeres til marts næste år. Hun er ikke den type pige der elsker at gå i kjole, så hun har spurgt om hun kan have bukser på i stedet. Det kan jeg ikke se noget forkert i, men der imod vil hendes far tvinge hende i en "prinsesse" kjole. (Det skal lige siges at jeg ikke bor sammen med hendes far og at vi gik fra hinanden da hun var omkring 6 måneder.) Hun hader virkelig kjoler og vil bare ikke have en på. Jeg bliver bare så rasende når hun kommer hjem og fortæller at nu har de snakket om konfirmationskjole igen. Jeg kan ikke se hvad problemet er. Hvorfor kan hun ikke bare blive konfirmeret i bukser og en trøje? Hun har endda snakket om at hun ikke vil konfirmeres når hun absolut skal have kjole på. Ja undskyld, men har bare brug for at rase af og få det ud af mit system. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2018

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg har været til konfirmationer de sidste par år, hvor enkelte af pigerne havde lækre hvide jakkesæt på det så fedt ud og ellers synes jeg der er sket meget med konfirmationskjoler de sidste 20 år, så man kan gøre hvad som helst.

Selv blev jeg konfirmeret i tunika og cykelshorts, men var også lidt af en rebel der for 25 år siden.

Så selvfølgelig skal hun ikke være i kjole hvis hun ikke vil.

Anmeld Citér

26. juli 2018

Meyer

Profilbillede for Meyer

Selvfølgelig kan hun blive konfirmeret i bukser. Man kan få utrolig mange forskellige buksedragter i dag.

Desuden er det vil hende der skal have tøjet på, og synes det er vigtigt at de sådan en dag har det tøj på de følger sig godt tilpas i.

Anmeld Citér

26. juli 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det lyder ikke som om jeres kommunikation er særlig god, så mit gæt er at han tror det er din fikse idé at hun ikke skal have kjole og så går han kontra bare af princip og prøver at omvende hende.

Det er selvfølgelig helt håbløst, men hvis der kan være noget om mit gæt så må du jo æde al skam og med al tydelighed forklare ham at det altså ikke er noget du har fundet på.

Anmeld Citér

26. juli 2018

Anonym trådstarter

Det er godt at høre at jeg ikke er den eneste der mener at hun kan blive konfirmant i bukser. Er jo også bekymret for om det vil ødelægge hendes dag, hvis hun skal i kjole 

Anmeld Citér

26. juli 2018

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Vi har et vennepar hvor datteren kun går i bukser. Da hun blev konfirmeret havde hun den fineste buksedragt på. Den var så fin og lige hende og hun kunne være sig selv. Hvis hin havde haft kjole på ville hun slet ikke kunne nyde dage på samme måde som hun gjorde. Det er hendes dag og hendes tøj valg og det må fat altså bare lære og leve med

Anmeld Citér

26. juli 2018

Anonym trådstarter

Mulllesmor skriver:

Vi har et vennepar hvor datteren kun går i bukser. Da hun blev konfirmeret havde hun den fineste buksedragt på. Den var så fin og lige hende og hun kunne være sig selv. Hvis hin havde haft kjole på ville hun slet ikke kunne nyde dage på samme måde som hun gjorde. Det er hendes dag og hendes tøj valg og det må fat altså bare lære og leve med

Lyder fuldstændig som min datter. Hun går kun i bukser eller lindende. Må prøve at snakke med hende far igen

Anmeld Citér

26. juli 2018

ErDuHerIkkeSnart

Et vitterligt besynderligt signal at sende til en halvstor pige: Velkommen til de voksnes rækker - far bestemmer hvad du skal have på! 

Anmeld Citér

26. juli 2018

Rosa-Sophia

Vil pigen ikke have kjole på skal hun det selvfølgelig ikke. Derudover ville jeg slå kold vand i blodet, der er 9 måneder til, så medmindre faren konstant overskrider hendes grænser ved at bringe det op, ville jeg bare glide af på det. 

Anmeld Citér

26. juli 2018

Anonym trådstarter

Rosa-Sofia85 skriver:

Vil pigen ikke have kjole på skal hun det selvfølgelig ikke. Derudover ville jeg slå kold vand i blodet, der er 9 måneder til, så medmindre faren konstant overskrider hendes grænser ved at bringe det op, ville jeg bare glide af på det. 

Det jo det han gør, han er endda begyndt at snakke om kjole til jul, hun er hos ham i julen i år. Hun hader at holde jul hos ham, for kjole Skal hun have på. Syntes ikke det er fair. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.