Eksperthjælp: 5 dage forsinket menstruation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

990 visninger
0 svar
0 synes godt om
26. juli 2018

Karen Bøhrnsen

Hej Karen

Jeg går rundt med frustrationer, da jeg er ca 5 dage forsinket med min menstruation, det har altid kommet til tiden i det sidste par mange år. Jeg har testet negativ alle 5 gange. Men mine bryster er ømme/spænde, spiser mere end normal og har haft lidt hovedpine. Men har haft rigtig meget stikken i underlivet i 4 dags tid nu.

Er jeg gravid eller ikke ? :/

Karens svar

Hej med dig

Du er enten gravid ellers er du ikke!

Selvom du normalt har en regelmæssig cyklus, kan du godt opleve pludselig ikke at have det alligevel. Cyklus kan påvirkes af flere ting: Miljøet, hvad du spiser, stress og sygdom...

Når det er sagt, kan ømme og spændte bryster godt være tegn på graviditet, men behøver ikke at være det....

Hvis du er gravid, men graviditetstesten ikke er slået ud endnu, skyldes det nok at du endnu ikke har dannet nok hCG (graviditetshormon) nok, til det kan ses på testen. Prøve at tage en ny test om en uge - 14 dage og se om den ikke slår ud som positiv der!

Venlig hilsen

Karen Bøhrnsen

Jordemoder, IBCLC og ammekonsulent

like facebook.com/jordemoder.net

Hvis du har brug for en mere uddybende dialog helt tidlig graviditet, har du mulighed for at ringe direkte til jordemoder Karen Bøhrnsen - en telefonisk jordemoderkonsultation koster kun 145.- og kan faktureres via mobilpay - så tøv ikke - ring og få en personlig og fortrolig snak med jordemoderen. Ring på mobil 27216882.

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.