Jalousi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.494 visninger
9 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. juli 2018

Anonym trådstarter

Jeg har et meget lavt selvværd og selvtillid som gør at der ingenting skal til før jeg bliver jaloux. Det kan F.eks være hvis min kæreste lige siger hvis en anden piges tøj er flot, hvis han ser på en pige som tilfældigt dukker op på hans Instagram osv. Jeg kan blive så Jaloux og ked af det at vi kan blive helt uvenner over det. 

Jeg ved godt at det er mig der er noget galt men jeg kan ikke lade være. Hvad gør jeg?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2018

Anonym

Opsøger hjælp til dine selvværdsproblemer. Min kæreste er også meget jaloux og det har ledt til nogen ret store udbrud fra hans side som ville have splittet os ad hvis det ikke blev bedre. Han opsøgte terapi for at komme til bunds i hvad der sker og hvorfor han reagerer som han gør. Det har hjulpet meget  

Anmeld Citér

25. juli 2018

Soonmom

Hvor længe har I været i forhold?

- jeg synes det hjælper, jo længere tid vi kommer ind i vores forhold. Jeg sætter ord på over for min kæreste og vender den om og fortælle hvorfor jeg er jaulox (ikke fordi jeg er usikker på ham, men fordi mine følelser er så stærke for ham) 

Anmeld Citér

25. juli 2018

FruStolpe

Anonym skriver:

Jeg har et meget lavt selvværd og selvtillid som gør at der ingenting skal til før jeg bliver jaloux. Det kan F.eks være hvis min kæreste lige siger hvis en anden piges tøj er flot, hvis han ser på en pige som tilfældigt dukker op på hans Instagram osv. Jeg kan blive så Jaloux og ked af det at vi kan blive helt uvenner over det. 

Jeg ved godt at det er mig der er noget galt men jeg kan ikke lade være. Hvad gør jeg?? 

Søger hjælp. 

Jalousien er den største parforholds dræber. 

Anmeld Citér

25. juli 2018

MT_2011

Du skal have hjælp og arbejde med din jalousi. 

Det er en dræber og min mand har selv været jalous, men heldigvis mærker jeg intet til det mere, men det har frygteligt hele tiden at blive mistænkt for alt muligt, og at skulle fortælle sin partner hele tiden, at der ikke er noget med nogen andre.

men det kan lade sig gøre, og det er godt du selv har indset dit problem her

Anmeld Citér

25. juli 2018

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Hvor længe har I været i forhold?

- jeg synes det hjælper, jo længere tid vi kommer ind i vores forhold. Jeg sætter ord på over for min kæreste og vender den om og fortælle hvorfor jeg er jaulox (ikke fordi jeg er usikker på ham, men fordi mine følelser er så stærke for ham) 

Det lyder underligt men vi har været sammen siden 2006. Syntes det er blevet værre på det sidste med min jalousi. Han har aldrig været utro så det er ikke derfor.

Anmeld Citér

25. juli 2018

Anonym

MT_2011 skriver:

Du skal have hjælp og arbejde med din jalousi. 

Det er en dræber og min mand har selv været jalous, men heldigvis mærker jeg intet til det mere, men det har frygteligt hele tiden at blive mistænkt for alt muligt, og at skulle fortælle sin partner hele tiden, at der ikke er noget med nogen andre.

men det kan lade sig gøre, og det er godt du selv har indset dit problem her

Må man spørge hvilke metoder din mand brugte? Hvad gjorde han? Hvilke bøger læste han mm? 

Anmeld Citér

26. juli 2018

Rosa-Sophia

Jeg tænker, at det er lidt "sjovt " at din jalousi er blevet særligt slem her efter 12 år. Sker der nogen forandringer i jeres parforhold? Familieforøgelse? Usikkerhed om fremtiden? Ind i mellem bliver ens følelser jo bare lidt mindre intense med årene og det kan måske spille ind, hvis du oplever noget der gør dig mere usikker på dig selv (en fyring, vægtøgning, dødsfald i familien hvad ved jeg).

Håber, at du får arbejdet med det. Jeg ved desværre ikke hvordan man konkret gør,, da jeg ikke bliver jaloux, men det at arbejde med selvværdet er nok et godt sted at starte. Jeg har desværre også erfaring med, at jalousi er meget ødelæggende for forholdet. Min søns far, som jeg ellers var meget forelsket i, var jaloux i 7 år og det var squ hårdt konstant  at blive udspurgt om det ene og det andet og få direktiver om hvem jeg måtte se osv. Han var også helt uden selvindsigt (det er først kommet efter vores skilsmisse) i at der var noget usundt og helt urimeligt i den måde han opførte sig på, men krævede at jeg indrettede mig efter ham. 

Anmeld Citér

26. juli 2018

MT_2011

Anonym skriver:

Må man spørge hvilke metoder din mand brugte? Hvad gjorde han? Hvilke bøger læste han mm? 

Han fik faktisk ikke hjælp udefra eller fra nogen bøger. Han arbejdede en del med sig selv og det tog lang tid for ham at få lagt en dæmper på det. Han siger selv han somme tider godt kan føle lidt stadig, men det er ikke noget som påvirker ham eller jeg mere

Anmeld Citér

26. juli 2018

Anonym

MT_2011 skriver:

Han fik faktisk ikke hjælp udefra eller fra nogen bøger. Han arbejdede en del med sig selv og det tog lang tid for ham at få lagt en dæmper på det. Han siger selv han somme tider godt kan føle lidt stadig, men det er ikke noget som påvirker ham eller jeg mere

Hvis han har det mindste gode råd: det går selv meget bedre for mig, men så vil jeg gerne have det  I perioder falder jeg i, hvor det er rigtig svært. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.