Jeg tænker, at det er lidt "sjovt " at din jalousi er blevet særligt slem her efter 12 år. Sker der nogen forandringer i jeres parforhold? Familieforøgelse? Usikkerhed om fremtiden? Ind i mellem bliver ens følelser jo bare lidt mindre intense med årene og det kan måske spille ind, hvis du oplever noget der gør dig mere usikker på dig selv (en fyring, vægtøgning, dødsfald i familien hvad ved jeg).
Håber, at du får arbejdet med det. Jeg ved desværre ikke hvordan man konkret gør,, da jeg ikke bliver jaloux, men det at arbejde med selvværdet er nok et godt sted at starte. Jeg har desværre også erfaring med, at jalousi er meget ødelæggende for forholdet. Min søns far, som jeg ellers var meget forelsket i, var jaloux i 7 år og det var squ hårdt konstant at blive udspurgt om det ene og det andet og få direktiver om hvem jeg måtte se osv. Han var også helt uden selvindsigt (det er først kommet efter vores skilsmisse) i at der var noget usundt og helt urimeligt i den måde han opførte sig på, men krævede at jeg indrettede mig efter ham.
Anmeld
Citér