Må sige som de andre, man kan altså virkelig ramme bunden i ens parforhold når man får barn/børn. Jeg selv har da siddet og regnet på om jeg kunne blive boende i vores lejlighed hvis vi gik fra hinanden. Men vi er stadig sammen efter 3 år, men det er da kun fordi vi var indstillede på at en periode slet ikke handlede om os - men om vores barns behov. Men det skal man selvfølgelig være voksen nok til at kunne klare.
Helt ærligt, jeg har da stadig lyst til at gå hjemmefra engang i mellem. Sådan kan vi alle have det, når vi føler os overbelastede og måske har brug for lidt fred. Nu er din kæreste jo så "heldig" at han kan "flygte" fra de sure pligter da han er manden og han ikke ammer og at samvær med så lille et barn nok ikke ville være overvældende hvis i gik fra hinanden, så for ham er et brud jo en nem løsning.
Men ud fra det du skriver kan jeg ikke se om han bare er "træt af det hele" (fair nok, men man tager sig sammen og hænger i) eller om han reelt ikke er tilstedeværende i hjemmet? Hjælper han dig? Har han en god relation til jeres barn? Du skriver at du mangler hans nærvær og lyst til at tilbringe tid med jer.. En ting er om han som sådan har "lyst" til de her ting.. men gør han dem? Hvis han helt har smidt håndklædet i ringen, ikke deltager og ikke er en værdig faderfigur. Så er det selvfølgelig virkelig en hård erkendelse og så forstår jeg godt at du tænker på at gå hver til sit. Men hvis det mere bare handler om at han synes det hele er lidt træls, for lidt kærestetid, for lidt byture.. så må du sige til ham at det er virkeligheden her og nu, men at det bliver bedre. Og at man bider i det sure æble fordi man er voksen og fordi man har bragt et barn til verden sammen.
Anmeld
Citér