kan jeg stille det krav??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.265 visninger
10 svar
24 synes godt om
22. juli 2018

Anonym trådstarter

Jeg har set en mand i to måneder nu, og vi har begge følelser for hinanden. 

Vi tager tingene stille og roligt, men er enige om at vi ikke må se andre og vi bruger meget tid sammen, og tænker da også det ender med vi blir kærester

Han har en ekskæreste som han var sammen med i et år, og det tog hårdt på ham da de gik fra hinanden. Lige efter vi mødte hinanden så de hinanden og så skrev hun til ham den anden dag. Mit spørgsmål til ham var så, om han kunne finde på at se hende igen, og det kunne han godt men ikke uden at sige det til mig og de ville ikke lave noget, men hvis hun havde brug for en at snakke med ville han være der. Jeg kan mærke jeg har det svært ved at de bare skriver sammen, også selvom han har sagt til mig at han ikke har følelser for hende mere men mig... Ville i tillade de sås også selvom han siger han ville have det svært med hvis jeg sagde han slet ikke måtte se hende????

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2018

AlwaysAno

Jeg er DESVÆRRE typen som ville have det for stramt med det så jeg ville ikke acceptere det, MEN jeg synes man burde acceptere det så der vil jeg altid råde andre til, og ville ønske jeg selv var mere large ��

Anmeld Citér

22. juli 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg synes ikke man kan stille krav til hvem ens partner må, og ikke må se/være sammen med. Selvfølgelig skal det være sådan at man stoler på hinanden og er sikre på hinanden. - Og der skal selvfølgelige ikke foregå noget der i dét forhold er defineret som utroskab.

Men hvis en kommende kæreste (og særligt en fyr jeg kun havde set i 2 mdr) begyndte at stille krav til hvem jeg skulle og ikke skulle se, så ville jeg stille mig totalt på bagbenene. Det er ikke noget der, i min verden, hører til i et sundt parforhold.

Dermed selvfølgelig ikke sagt at man ikke kan snakke om tingene! Og sige "Ved du hvad skat, det gør mig utryg og usikker når du er sammen med x fordi..." Og så må man sammen finde en løsning.

Anmeld Citér

22. juli 2018

100%anonym

Anonym skriver:

Jeg har set en mand i to måneder nu, og vi har begge følelser for hinanden. 

Vi tager tingene stille og roligt, men er enige om at vi ikke må se andre og vi bruger meget tid sammen, og tænker da også det ender med vi blir kærester

Han har en ekskæreste som han var sammen med i et år, og det tog hårdt på ham da de gik fra hinanden. Lige efter vi mødte hinanden så de hinanden og så skrev hun til ham den anden dag. Mit spørgsmål til ham var så, om han kunne finde på at se hende igen, og det kunne han godt men ikke uden at sige det til mig og de ville ikke lave noget, men hvis hun havde brug for en at snakke med ville han være der. Jeg kan mærke jeg har det svært ved at de bare skriver sammen, også selvom han har sagt til mig at han ikke har følelser for hende mere men mig... Ville i tillade de sås også selvom han siger han ville have det svært med hvis jeg sagde han slet ikke måtte se hende????

Nej jeg vil ikke mene at du kan bestemme om han ses og snakker med hende. Man kan generelt ikke tillade den slags synes jeg. 

I stedet skal du måske bare være ærlig overfor ham og sige at du ikke vil nægte ham det og være ærlig og fortælle at du har det svært med det. Sådan så det er hans eget valg ikke at se hende og ikke fordi du siger han ikke må. 

Også stil dig selv spørgsmålet. “Er det fordi det er en eks kæreste. Eller er det fordi det er en pige?” 

Anmeld Citér

22. juli 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Som et meget nyt bekendtskab, er du i min verden slet ikke berettiget til at stille krav om hans fortid.

Anmeld Citér

22. juli 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Nej det synes jeg ikke du kan. 

Du kan udtrykke at du gerne vil ham og at du selvfølgelig ikke håber han er på vej tilbage til eksen - men du må have tillid til ham og bryder han så din tillid jamen så var det bare ikke jer to det skulle være. 

Anmeld Citér

22. juli 2018

L-mor

Uanset hvor nyt eller etableret et forhold er, mener jeg ikke, at man kan forbyde ens kæreste at ses med nogen. Det er en uacceptabel magtudøvelse og forsøg på at kontrollere den anden.

Der er mange måder, man kan ses på: en kop kaffe på en cafe, middag hos den ene eller den anden, byture, fælles arrangementer, ligge i ske på sofaen og se Netflix, osv.

Og man kan afmystificere det, der foregår i venskabet, ved at tale om det, de to taler om. 

Hvad med at tale om, hvordan de to ses, hvad de taler om, osv.? Ligesom I ville kunne, hvis det var hans mor eller hvis hans ven fortalte ham en sjov historie,

Anmeld Citér

22. juli 2018

ErDuHerIkkeSnart

Næ - selvfølgelig kan du ikke blande sig i hvem et andet voksent menneske omgås med. Heller ikke en potentiel kærestes tidligere kærester.

I stedet kan du undersøge og forsøge at forholde dig til, hvorfor det gør dig så usikker? Hvad er det ved dig selv eller jeres relation, som giver dig behov for at kontrollere ham? Og så sætte ind der ...

Anmeld Citér

22. juli 2018

Soonmom

Altså især så længe I ikke er i forhold kan du i hvert fald slet ikke tillade dig det.

Anmeld Citér

22. juli 2018

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Noget af din usikkerhed ift ham og eksen bygger nok på, at dit og hans forhold er meget nyt, og I har ikke den historik, som de har. Men fortsætter jeres forhold, så bliver I jo også lige så tætte som de har været - måske mere. På nuværende tidspunkt synes jeg ikke, at du kan tillade dig at stille krav. Du kan appellere til, at han ikke starter et forhold op med dig, hvis han ikke er 100 % ovre sin ekskæreste og så håbe på, at han er ærlig overfor dig og sig selv. Alt andet er ikke fair overfor dig. Men at forbyde ham at se hende er måske en anelse for meget i så nyt et forhold. Dog vil jeg sige, at jeg synes det er underligt, at det er ham, der skal ‘være der for hende’, hvis hun har brug for det. Det burde ikke være en eks-kærestes job. Særligt ikke, hvis bruddet stadig er nyt, eller hvis man er i gang med at starte et nyt forhold op med en, man mener det seriøst med. Det synes jeg godt, at du må sige til ham 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.