NesCafe og graviditet...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.128 visninger
3 svar
0 synes godt om
15. oktober 2009

Anonym trådstarter

Hej alle.

Skal lige høre jer om koffeinindtag og forhåbentlig kommende graviditet.

Jeg har skåret kraftigt ned på mit kaffeindtag da vi besluttede, at nu var det tid til at se om vi kunne få et barn.

Jeg har læst flere steder, at bare man holder sig under 5 kopper kaffe om dagen, så skader det ikke fertiliteten... men nu er det sådan at jeg har skåret al kaffemaskine kaffen fra, og kun drikker to glas iskaffe om dagen. Et glas morgen og et aften!
Men hvor meget svarer det til i kaffemaskine-lavede kopper kaffe??

Jeg bruger "Kun" 1 ½-2 tsk Nescafe til hver iskaffe, dvs. 3-4 tsk om dagen...men er det for meget...og skader det min chance for at blive gravid?

Håber i har lidt erfaring med kaffedrikkeri før og under graviditet, som i har lyst til at dele ud af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2009

trunte24

Hej

Jeg har også hørt det med de 5 kopper, og prøver så vidt det er muligt også selv at holde mig under den grænse

Jeg vil mene, at der ca går 1-1½ tsk til en alm kop varm kaffe, så ialt på en dag, tror jeg du får lige lidt under det der svarre til 3 kopper alm kaffe

Håber du kan bruge svaret

mvh trunte24

Anmeld

15. oktober 2009

Anonym trådstarter

Tak for svaret...det kan jeg sagtens bruge til noget. Havde lidt samme opfattelse..altså at det måtte svare til omkring 3 kopper, men er nu meget rart lige at høre andre!

Anmeld

16. oktober 2009

Anonym trådstarter

Ikke andre der har erfaringer med kaffe før/under graviditet??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.