Problemet med autostol med isofix

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.806 visninger
13 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. juli 2018

Anonym trådstarter

i min  søgning efter en 9-18 kg autostol hvor jeg bevis har gået efter en med isofix da min bil har isofix og har  hørt at den  funktion skulle værre bedre i forhold til  sele montering og må af kende af de isofix autostol jeg indtil nu har kigge på er for  tunge og dem har jeg ikke en  chance for at løfte. Mit spøgmål hvad er grund til at de vejer så mange som de gør og finde der en letvægt autostol med isofix og hvilken ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

En 9-18kg stol er jo ikke meningen man sådan skal løfte rundt på som med baby autostolene. Den skal bare være monteret i bilen og kun tages ud sjældent. 

Anmeld Citér

21. juli 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Enig med overstående. De er jo tunge. Men skal jo også sidde fastmonteret i bilen så man har ikke rigtigt behov for den skal løftes hele tiden. 

Skal du da have den ud ofte?

Anmeld Citér

21. juli 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

De er tunge fordi de er bygget til at skulle holde til noget. Og så skal de jo oftest monteres på en base så der skal bruges nogle holdbare materialer som kobler de to ting sammen.

Anmeld Citér

21. juli 2018

Soonmom

Jeg kan heller ikke se relevansen i at de er tunge?  

Anmeld Citér

21. juli 2018

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar jeg er godt klar over at det ikke er mening at man skal bære den rundt som med baby aurostolen Men den stol jeg er på udkig efter skal bruges til min nices og skal efter plan bruges i min bil og hendes bedstefars bil og selvom det nok ikke blev ofte den skal flyttes fra den ene til den andre bil vil det stadivæk værre  rart  hvis det var en stol som var til af løfte ved ikke om det giv lidt mere mening 

Anmeld Citér

21. juli 2018

Anonym

Tak for alle jeres svar jeg er godt klar over at det ikke er mening at man skal bære den rundt som med baby aurostolen Men den stol jeg er på udkig efter skal bruges til min nices og skal efter plan bruges i min bil og hendes bedstefars bil og selvom det nok ikke blev ofte den skal flyttes fra den ene til den andre bil vil det stadivæk værre  rart  hvis det var en stol som var til af løfte ved ikke om det giv lidt mere mening 

Øh...vores har isofix... jeg vejer 50 kg og er ca 150 cm. Går ikke ud fra at du er meget mindre og mindre muskuløs end mig. Det er da intet problem for mig at løfte stolen fra den ene til den anden bil?

vi har en fra cybex

Anmeld Citér

21. juli 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Det giver mening. Men de fleste stole til den vægtklasse - især med isofix - er bare tungere og mere klodsede. Til gengæld står de meget mere stabilt i bilen end dem uden isofix. 

Der er nok ikke så meget at gøre. 

Anmeld Citér

21. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

https://www.jollyroom.dk/autostole/autostole-15-36-kg/autostole/80974da-dk-cybex-solution-x-fix-pure-black?gclid=EAIaIQobChMIl6Sq-5ew3AIVipztCh3f5QdQEAQYAyABEgI2cfD_BwE

Det er den her vi har - den vejer 7 kg. Det er vel ikke så slemt ....???

Og dennher vejer 4,3 kg

https://www.onskeborn.dk/webshop/autostole/child-autostol-3,5-12-år?recordid3=14304&gclid=EAIaIQobChMIx7T-sJqw3AIVtArTCh3fUgM9EAQYDSABEgJxUvD_BwE

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.