Tandlæge besøge når man er 6 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

603 visninger
9 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. juli 2018

Anonym trådstarter

Øv,  

Jeg har lige pludselig brækket noget af en tand  

Jeg har virkelig dårlig tænder, fra jeg var barn / teenager af og har rigtigt mange mørke fyldninger i mine tænder.

som voksen har jeg børste og holdt antal af huler nede 

Nu har jeg så brækket noget af en tand hvor der er en mørke fyldning i ( glemte hvad det hedder hvad der er i)

er det ikke dårligt for baby at jeg skifter den nu, så får baby alle de frygtelig “kemi” ned i sig

What to Do????

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2018

ErDuHerIkkeSnart

Tal med en tandlæge, som bedst kan rådgive og vejlede dig 

Anmeld Citér

20. juli 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Øv,  

Jeg har lige pludselig brækket noget af en tand  

Jeg har virkelig dårlig tænder, fra jeg var barn / teenager af og har rigtigt mange mørke fyldninger i mine tænder.

som voksen har jeg børste og holdt antal af huler nede 

Nu har jeg så brækket noget af en tand hvor der er en mørke fyldning i ( glemte hvad det hedder hvad der er i)

er det ikke dårligt for baby at jeg skifter den nu, så får baby alle de frygtelig “kemi” ned i sig

What to Do????

Jeg gætter på at det er en amalgamfyldning /sølvfyldning som er den mørke fyldning.

Og nej  det skader ikke baby at du fikset en knækket tand på den ene eller anden måde hos en tandlæge 

Anmeld Citér

21. juli 2018

Anonym

Du kan gå til tandlægen og få lavet alt - du kan dog ikke få taget røntgen - jeg taler af erfaring og den erfaring gjorde jeg mistede en tand 

Anmeld Citér

21. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

Du kan gå til tandlægen og få lavet alt - du kan dog ikke få taget røntgen - jeg taler af erfaring og den erfaring gjorde jeg mistede en tand 

Jeg har da fået røntgen som gravid. Det var der ingen problemer med. 

Anmeld Citér

21. juli 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har da fået røntgen som gravid. Det var der ingen problemer med. 

Nej, det ved jeg tilgenkel man må ikke tage røgten billeder når man er gravid - det kan være skadeligt for baby 

Anmeld Citér

21. juli 2018

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Jeg gætter på at det er en amalgamfyldning /sølvfyldning som er den mørke fyldning.

Og nej  det skader ikke baby at du fikset en knækket tand på den ene eller anden måde hos en tandlæge 

Ja mange mener de amagal fyldninger er fyldt end skidt

nogle siger det kan fremprovokere autonome sygdomme 

Anmeld Citér

21. juli 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Lyder træls hvad skete der? 

Anmeld Citér

21. juli 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Nej, det ved jeg tilgenkel man må ikke tage røgten billeder når man er gravid - det kan være skadeligt for baby 

Man må altså gerne få taget enkelte røntgenbilleder når man er gravid, strålingen er så lav så det er ganske forsvarligt. 

Anmeld Citér

21. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

Det er de gamle røntgen maskiner. Strålerne er så små i de nye at de ikk skader. 

Jeg har snakket med mange tandlæger om det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.