Menstruation og gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

702 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. juli 2018

Baby#two

Som overskriften lyder på. 

Har jeg ikke været seksuelt aktiv i tre mdr, og fået min menstruation som jeg plejer. Men denne gang er anderledes. Er nu på dag 40 af min cyklus, den er normalt på 28 til 30 dage. Så er en smule forvirret over hvad der foregår. 

Så har taget fem graviditetsteste. To “ positive “ tror jeg. Og tre negativ. 

Men er i tvivl med denne her. Hvad ser i? 

Håber det hele giver mening. Det skal dog siges at vi ikke prøver at blive gravide. 

På billedet skal der være et kryds. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2018

100%anonym

Baby#two skriver:

Som overskriften lyder på. 

Har jeg ikke været seksuelt aktiv i tre mdr, og fået min menstruation som jeg plejer. Men denne gang er anderledes. Er nu på dag 40 af min cyklus, den er normalt på 28 til 30 dage. Så er en smule forvirret over hvad der foregår. 

Så har taget fem graviditetsteste. To “ positive “ tror jeg. Og tre negativ. 

Men er i tvivl med denne her. Hvad ser i? 

Håber det hele giver mening. Det skal dog siges at vi ikke prøver at blive gravide. 

På billedet skal der være et kryds. 

Jeg synes den ser positiv ud. Men hvis du ikke har været seksuelt aktiv i 3 mdr så burde testen være meget tydeligere end den er vil jeg mene. 

Anmeld Citér

18. juli 2018

Baby#two

100%anonym skriver:

Jeg synes den ser positiv ud. Men hvis du ikke har været seksuelt aktiv i 3 mdr så burde testen være meget tydeligere end den er vil jeg mene. 

Det vil jeg også mene. 

Anmeld Citér

18. juli 2018

100%anonym

Baby#two skriver:

Det vil jeg også mene. 

Ville nok smutte en tur til lægen og lige blive undersøgt. Det er vidst noget med at cyster på æggestokkene kan udløse positive teste og forsinket mens. Men er ikke helt sikker 

Anmeld Citér

18. juli 2018

Baby#two

100%anonym skriver:

Ville nok smutte en tur til lægen og lige blive undersøgt. Det er vidst noget med at cyster på æggestokkene kan udløse positive teste og forsinket mens. Men er ikke helt sikker 

Holy! . Jeg tager vist lige en tur til lægen imorgen.

Anmeld Citér

18. juli 2018

100%anonym

Baby#two skriver:

Holy! . Jeg tager vist lige en tur til lægen imorgen.

Lad nu være at mal fanden på væggen. Jeg er som sagt ikke sikker. Og jeg er jo ej heller læge. Men det skader ihvertfald ikke at blive tjekket. 

Anmeld Citér

18. juli 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Det korrekte svar er nej - man kan IKKE have menstruation og være gravid samtidig. 

MEN, man kan godt få en blødning fra slimhinderne i de uger hvor man ellers ville have fået sin menstruation, og så derfor "tro" det bare var en almindelig mens, selvom man så var gravid. Blødning i graviditeten sker vidst for 20-25 % af alle gravide. 

MEN, jeg synes din test er meget svag hvis du reelt er over 3 måneder henne. 

Og så er det jo altså også meget normalt at man lige har en cyklus engang i mellem der er lidt skæv. 

Se om din test bliver mere positiv og gør den så er det afsted til lægen - eller hvis du får andre symtomer på graviditet selvfølgelig. 

Anmeld Citér

18. juli 2018

Baby#two

Oddi skriver:

Det korrekte svar er nej - man kan IKKE have menstruation og være gravid samtidig. 

MEN, man kan godt få en blødning fra slimhinderne i de uger hvor man ellers ville have fået sin menstruation, og så derfor "tro" det bare var en almindelig mens, selvom man så var gravid. Blødning i graviditeten sker vidst for 20-25 % af alle gravide. 

MEN, jeg synes din test er meget svag hvis du reelt er over 3 måneder henne. 

Og så er det jo altså også meget normalt at man lige har en cyklus engang i mellem der er lidt skæv. 

Se om din test bliver mere positiv og gør den så er det afsted til lægen - eller hvis du får andre symtomer på graviditet selvfølgelig. 

jeg ved godt at ens mens kan være lidt skæv, men har aldrig oplevet at gå 10 dage over tid. Men må se hvad en test siger imorgen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.