Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Jeg er selv kandidat og har været arbejdsløs i 1 år nu. Er pt. i job med løntilskud, for at få noget relevant erfaring - og er glad for det. For mig vil arbejdsmarkedet tidligst være tilgængeligt istarten af 2011, da jeg lige skal igennem graviditet og barsel, og regner bestemt ikke med, at nogen vil ansætte mig nu, når der er så mange andre at vælge mellem.
Jeg har også søgt jobs, som jeg i følge min uddannelse er overkvalificeret til - som postbud, pædagogmedhjælper osv. Simpelthen bare for at komme ud af hele jobsøgningssystemet. Men der er stort set heller ingen af disse stillinger i en overkommelig geografisk afstand, hvor jeg bor, så heller ikke der har der været held.
I starten blev jeg på a-kassen rådet til kun at søge jobs ud fra min uddannelse, da jeg ellers kunne få svært ved at komme ind på mit fagområde, hvis jeg sad fast i et ufaglært job. I dag er rådet et helt andet. Jeg ville absolut søge alle destillinger, du har en mulighed for at bestride. Faglært som ufaglært. Tror man har nemmere ved at bevæge sig frem mod sit område, når man er i job, end når man hænger fast i langtidsledigheden.
Personligt håber jeg på, at det bliver nemmere og krisen er lettet lidt, når min barsel er slut, og jeg har ca. 9 måneders meget relevant erfaring på cv´et. Men med min alder og det, at jeg kun har 1 barn, har jeg oplevet at blive afvist, da de frygtede en snarlig barsel. Så nu udnytter jeg krisen og får det barn, og håber at det letter lidt på situationen også.
Held og lykke med jobsøgningen
Anmeld