Intimbarbering som 11 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.389 visninger
9 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juli 2018

flowerpot3

Hej med jer, jeg har for nyligt oplevet at min niece på 11 er begyndt at barbere sig i intimområdet (hun synes at det er generende at have hår) samt barberer ben og arme af æstetiske årsager (hendes håret er lyst). Jeg synes personligt at det er for tidligt til denne type bekymringer og handlinger, men spekulerer lidt over hvad normen er derude også ift min egen pige, der nærmerer sig puberteten. Hvad mener I er normal alder til den slags aktiviteter? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2018

B&J

Det er svært jeg var 14 da jeg begyndte af baberer mig, men pigerne nu om dage udvikler sig hurtigere og hvis man syntes det er generende så vil jeg aldrig stoppe mit barn selv om det kun er 11år 

Anmeld Citér

17. juli 2018

Anonym

Synes at 11 lyder tidligt, men igen, alt bliver tidligere og tidligere. Jeg selv har en datter på 9.5, så jeg har svært ved at forestille mig, at det skulle være hende snart..

Dog var jeg selv 14, da jeg var i fast forhold, så jeg har måske selv været 12 da jeg begyndte at barbere  

Anmeld Citér

17. juli 2018

Anonym

Jeg var mellem 11-12 da jeg begyndte. Jeg kunne/kan ikke lide at have hår nogle steder på kroppen. Min mor viste mig hvordan så jeg ikke kom til skade (det var omkring 1997)

Anmeld Citér

17. juli 2018

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg synes det er for tidligt. Jeg har en på 10, 12 og en på 13 ingen af dem barber sig for neden eller på benene. De barber sig under armene.

Anmeld Citér

17. juli 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Meyer skriver:

Jeg synes det er for tidligt. Jeg har en på 10, 12 og en på 13 ingen af dem barber sig for neden eller på benene. De barber sig under armene.

Det er da ikke meget anderledes end med dine eller den af dine børn der barbere sig under armene. Hvad tænker du den store forskel er på arme, ben, skridtet eller under armene?

Du synes at det er okay  at de fjerner hår under armene, men de er for unge til at barbere ben? 

Anmeld Citér

17. juli 2018

Motherme

flowerpot3 skriver:

Hej med jer, jeg har for nyligt oplevet at min niece på 11 er begyndt at barbere sig i intimområdet (hun synes at det er generende at have hår) samt barberer ben og arme af æstetiske årsager (hendes håret er lyst). Jeg synes personligt at det er for tidligt til denne type bekymringer og handlinger, men spekulerer lidt over hvad normen er derude også ift min egen pige, der nærmerer sig puberteten. Hvad mener I er normal alder til den slags aktiviteter? 

For mig vil det handle om grunden..

Hvis det er for at være “lækker”, “sexet” eller lignende vil jeg ikke synes det er ok for en 11 årig.. det er i min optik for tidligt at “seksualisere” sig selv på den måde i den alder.

Er det pga. Gene som svedlugt, mobberier fordi man er den eneste med hår i skridtet eller lignende.. ville jeg kunne acceptere det.

Anmeld Citér

17. juli 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Min datter på 10 år er netop begyndt at barbere sig under armene, da hårene var begyndt at blive pænt synlige. Jeg syntes det er okay.

Anmeld Citér

18. juli 2018

Anonym

flowerpot3 skriver:

Yikes synes det er vildt tidligt at være irriteret af hår fornede 

Men ikke overraskende der er SEX over det hele og plakater og reklamer Hele tiden hvor man ser kvinden /pigen ikke har hår fornede

jeg vilde bare ønske børn var BØRN længere 

Anmeld Citér

18. juli 2018

Birthdaybaby

Jeg var 10-11 år da jeg med en neglesaks klippede hårene af (og i øvrigt tog et ordentligt hak i huden som jeg ikke kunne få til at holde op med at bløde, så min mor troede jeg havde fået min første menstruation ;-) )

Det havde ikke noget med sex, eller endda æstetik, at gøre. Bare at jeg ikke synes de skulle være der. Kunne ikke lide at jeg forandrede mig, ville bare gerne have tingene skulle være som de plejede. Det er en svær alder. 

Da jeg var ca. 12 år, lærte min bedste veninde og jeg hvordan man barberer ben rigtigt - af hendes mor. Jeg gjorde det dog ikke selv, men min veninde har mælkehvid hud og mørkebrunt hår (tænk Brenda fra 90210) så hendes hår på benene var særdeles fremtrædende, og hun var begyndt at blive meget selvbevidst. Jeg barberer mig i øvrigt ikke forneden den dag i dag,  kun under armene og en sjælden gang mine ben, som stadig har lyse og bløde hår. 

Jeg tror jeg ville benytte anledningen til en god snak om kropsidealer og kroppens mange funktioner. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.