Plukveer eller ligamentsmerter 19+1

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

372 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. juli 2018

Anonym trådstarter

Jeg er simpelthen kommet i tvivl om jeg er begyndt at have plukveer, eller om det blot er ligamentsmerter. Ind imellem bliver min mave hård fra navlen og ned, hvor det samtidig spænder/strammer sådan ved buksekanten. Det er min 2. Graviditet, men knap fem år siden sidst, hvorfor jeg er i tvivl? Har allerede oplevet det en del gange idag 

Jeg er anonym, da vi endnu ikke har fortalt familie og venner om graviditeten endnu.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2018

Baby.mamma

Det er plukveer

Anmeld Citér

16. juli 2018

Anonym trådstarter

Baby.mamma skriver:

Det er plukveer

Tak - det mente jeg også nok. Det var bare lige rart at høre fra andre. Så må jeg nok hellere tage det en smule med ro 

Anmeld Citér

16. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

Tak - det mente jeg også nok. Det var bare lige rart at høre fra andre. Så må jeg nok hellere tage det en smule med ro 

Du behøver ikke tage den med ro, bare fordi du har plukkeveer. Det har jeg haft fra omkring 12-14 uger både første og anden gang. Det er kun hvis dine plukkeveer bliver konstante, regelmæssige eller smertefulde at du skal slappe af - og hvis det ikke får dem til at aftage, skal du kontakte fødegangen eller din jordemoder.

tillykke med graviditeten :-) 

Anmeld Citér

16. juli 2018

Baby.mamma

Anonym skriver:

Du behøver ikke tage den med ro, bare fordi du har plukkeveer. Det har jeg haft fra omkring 12-14 uger både første og anden gang. Det er kun hvis dine plukkeveer bliver konstante, regelmæssige eller smertefulde at du skal slappe af - og hvis det ikke får dem til at aftage, skal du kontakte fødegangen eller din jordemoder.

Helt enig  

Anmeld Citér

16. juli 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det ved jeg godt :-) Det er også mere fordi de gjorde lidt ondt og havde haft en del indenfor et par timer. Med det første barn blev jeg også sygemeldt i uge 26 eller 27 pga. Mange plukveer, så derfor jeg tænker jeg hellere må tage lidt forbehold :-) Men endnu engang tak for svar. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.