Migræne hos barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.381 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. juli 2018

Bissen

Hej 

er der nogle som har (små) børn med migræne? 

Min datter på knap 4 har muligvis haft et migræne anfald idag, så ville bare høre lidt erfaringer og oplevelser fra andre. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2018

Meyer

Profilbillede for Meyer

Min ældste har migræne, men hun fik diagnosen som 11 årige. Set i bakspejlet skulle hun have haft den meget tidligere. 

Men børneafdelingen var mere fokuseret på hendes besvimelse anfald og kramper. Men som 11 fik hun et anfald hos lægen, som ikke var i tvivl om at det var migræne og så fik vi en henvisning. Og så fik hun medecin. 

Anmeld Citér

13. juli 2018

Anonym

Jeg har selv døjet med migræne-anfald siden jeg var et lille barn. Jeg fik "diagnosen" da jeg var 5 år. Hvilket er over 20 år siden.

Dengang fik min mor besked på, af lægen, at hun skulle komme ind med mig når jeg havde et anfald, så det gjorde hun. Lægen lyste mig i øjnene og målte mit blodtryk, men blev først rigtig overbevist om at det var migræne da jeg brækkede mig i hans håndvask.

Jeg fik nogle piller, som fik mig til at kaste voldsomt op, men ikke hjalp på hovedpinen. Så jeg havde et "lullehjørne" i skolen, hvor jeg kunne ligge mig hen og slappe af/sove når jeg fik det dårligt.

Jeg havde migræne 2-3 gange om ugen.

Efter puperteten kom anfaldene meget sjældenere og jeg fik dem kun 1-2 gange om måneden.

Som gravid havde jeg migræne hver dag.

Nu har jeg sådan en Daith migræne piercing, så jeg har kun haft 3 anfald de sidste 2 år.

Det er vist al den erfaring jeg har, men spørg endelig hvis der er noget jeg kan hjælpe med.

Anmeld Citér

13. juli 2018

Bissen

Jeg har selv døjet med migræne-anfald siden jeg var et lille barn. Jeg fik "diagnosen" da jeg var 5 år. Hvilket er over 20 år siden.

Dengang fik min mor besked på, af lægen, at hun skulle komme ind med mig når jeg havde et anfald, så det gjorde hun. Lægen lyste mig i øjnene og målte mit blodtryk, men blev først rigtig overbevist om at det var migræne da jeg brækkede mig i hans håndvask.

Jeg fik nogle piller, som fik mig til at kaste voldsomt op, men ikke hjalp på hovedpinen. Så jeg havde et "lullehjørne" i skolen, hvor jeg kunne ligge mig hen og slappe af/sove når jeg fik det dårligt.

Jeg havde migræne 2-3 gange om ugen.

Efter puperteten kom anfaldene meget sjældenere og jeg fik dem kun 1-2 gange om måneden.

Som gravid havde jeg migræne hver dag.

Nu har jeg sådan en Daith migræne piercing, så jeg har kun haft 3 anfald de sidste 2 år.

Det er vist al den erfaring jeg har, men spørg endelig hvis der er noget jeg kan hjælpe med.

Tak for svar. 

Min datter kastede også op. Og sov. Det hele varede vel omkring 4-5 timer og så var hun frisk igen (så godt som man nu kan efter sådan en omgang). Hendes far har også migræne, der kommer erfaringen fra. 

Lyder som en voldsom omgang for dig - er glad for at høre at du har fået en god løsning med piercing.

Anmeld Citér

13. juli 2018

Bissen

Meyer skriver:

Min ældste har migræne, men hun fik diagnosen som 11 årige. Set i bakspejlet skulle hun have haft den meget tidligere. 

Men børneafdelingen var mere fokuseret på hendes besvimelse anfald og kramper. Men som 11 fik hun et anfald hos lægen, som ikke var i tvivl om at det var migræne og så fik vi en henvisning. Og så fik hun medecin. 

Tak for svar. Hvordan reagerede hun under anfald? Og virkede medicinen? 

Anmeld Citér

13. juli 2018

Meyer

Profilbillede for Meyer
Bissen skriver:

Tak for svar. Hvordan reagerede hun under anfald? Og virkede medicinen? 

Hendes anfald varierer. Hun har anfald hvor hun kaster op, anfald med aura, anfald med kvalme. Hun har brug for mørke og tit også søvn. Hendes medecin er en næsespray og det virker bare så godt. Inden hun kom på medicin kunne hendes anfald varer i op til 3-4 dage. Nu er det meget sjældent at de vare mere end et døgn. 

Anmeld Citér

13. juli 2018

Manna

Bissen skriver:

Hej 

er der nogle som har (små) børn med migræne? 

Min datter på knap 4 har muligvis haft et migræne anfald idag, så ville bare høre lidt erfaringer og oplevelser fra andre. 

Solstik? - bare en tanke

Anmeld Citér

14. juli 2018

Rosa-Sophia

Jeg begyndte selv at få migræne, da jeg var 11-12 år. For mig var det psykosomatisk, dvs jeg reagerede på  at jeg var i mistrivsel, ensom, stresset over alle timerne og uroen i skolen og over en usund familiekultur. For mig var det mine første symptomer på psykisk sygdom, som jeg slet ikke var klar over at jeg havde endnu. Det tænker jeg ikke er tilfældet med din datter, men overvej alligevel om hun virker glad ellers? Går det godt i børnehaven? Er hun tilpas derhjemme osv? Klart at migræne kan være noget "bare" fysisk  men jeg ville tjekke det.

Medicinen kan (eller kunne i sin tid) give bivirkninger  så jeg tror ikke, at man vil anbefale det til en 4-årig medmindre hun er meget plaget.

Anmeld Citér

14. juli 2018

Bissen

Manna skriver:

Solstik? - bare en tanke

Der var bare ikke så varmt igår formiddags hos os. Men det er selvfølgelig en mulighed. 

Anmeld Citér

14. juli 2018

Bissen

Rosa-Sofia85 skriver:

Jeg begyndte selv at få migræne, da jeg var 11-12 år. For mig var det psykosomatisk, dvs jeg reagerede på  at jeg var i mistrivsel, ensom, stresset over alle timerne og uroen i skolen og over en usund familiekultur. For mig var det mine første symptomer på psykisk sygdom, som jeg slet ikke var klar over at jeg havde endnu. Det tænker jeg ikke er tilfældet med din datter, men overvej alligevel om hun virker glad ellers? Går det godt i børnehaven? Er hun tilpas derhjemme osv? Klart at migræne kan være noget "bare" fysisk  men jeg ville tjekke det.

Medicinen kan (eller kunne i sin tid) give bivirkninger  så jeg tror ikke, at man vil anbefale det til en 4-årig medmindre hun er meget plaget.

Tak for svar. 

Ja jeg har også tænkt over om der er noget som kunne have trigget et anfald, så det er helt sikkert noget jeg vil tænke mere over. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.